Znaczniki meta i ich znaczenie w pozycjonowaniu

Znaczniki meta i ich znaczenie w pozycjonowaniu

15 listopada 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Aby komunikacja między stroną internetową a Google zachodziła w sprawny sposób, konieczne jest odpowiednie zakodowanie kluczowych informacji. Właśnie do tego celu służą znaczniki meta. W tym artykule dowiesz się, czym są i jakie jest ich znaczenie w SEO.

Znaczniki meta HTML – czym są?

Znaczniki meta to elementy, które znajdują się w sekcji nagłówka danej strony internetowej. Jako że do tworzenia witryn stosowany jest język HTML, stąd też określenie tagi meta HTML. Treść zawarta w owych znacznikach nie jest widoczna dla użytkowników (jest tu kilka wyjątków), lecz służy do przekazywania i określania metadanych, które są istotne z punktu widzenia wyszukiwarki.

W celu obsługi znaczników meta zwykle korzysta się ze specjalnych narzędzi jak SEO Yoast w przypadku WordPressa.

Znaczniki meta w HTML – 3 przykłady

Oto kilka tagów meta, które warto mieć na uwadze:

1. Meta title (tytuł strony)

Bardzo ważny tag, który wpływa na to, jak nazwa danej strony będzie prezentować się w wynikach wyszukiwania. Nie tylko pomaga on określić Google, czego dotyczy dana podstrona, ale ma także kluczowe znaczenie, jeśli chcesz przykuć uwagę użytkowników.

2. Meta description (opis strony)

Kolejny tag to druga sposobność na przykucie uwagi osób korzystających z Google. Określa on to, jak wygląda krótki opis znajdujący się pod tytułem strony.

Czy warto zamieszczać tutaj frazy kluczowe? Nie są one Google szczególnie potrzebne w celu rozpoznania zawartości danej strony. Z drugiej strony w opisie tym pogrubiane są te słowa, które wchodzą w skład zapytania, co pomaga przykuć uwagę użytkowników:

3. Meta keywords – najważniejsze frazy kluczowe

Kolejny znacznik meta miał kiedyś całkiem duże znaczenie, gdyż za jego pomocą dało się zwiększyć widoczność na określone słowa kluczowe. Niestety, wiele osób zaczęło przesadnie nasycać ten tag różnymi frazami, przez co stracił on swoją wartość i nie ma on już większego znaczenia z punktu widzenia Google.

Oprócz tego wyszukiwarka w ostatnich latach stała się znacznie lepsza w rozpoznawaniu tematyki stron, dlatego też komunikowanie tego za pomocą specjalnego tagu nie jest konieczne.

Podsumowanie – jak ważne są znaczniki HTML dla SEO?

Jeszcze 15, góra 5 lat temu znaczniki meta odgrywały bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu. Ich niewłaściwa implementacja mogła bardzo zaszkodzić stronie. Obecnie ich znaczenie zmalało, co nie znaczy, że powinieneś je zignorować.

Meta title oraz description może nie wpływają mocno na boty wyszukiwarki, ale ich treść jest już widoczna dla użytkowników. Z kolei tag robots jest niejako drogowskazem dla botów Google, gdyż można dzięki niemu kontrolować, jakie podstrony powinny być indeksowane.

Postaraj się zatem o właściwą konfigurację kilku najważniejszych tagów, ale nie oczekuj, jakoby były one sekretem do zajmowania wysokich pozycji w Google.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!