5 porad jak wykorzystać instagram w reklamie produktów

5 porad jak wykorzystać instagram w reklamie produktów

11 grudnia 2019 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 7 min.

Instagram to obecnie świetne narzędzie, które możesz wykorzystać w promocji swojego biznesu i sprzedawanych produktów. W końcu korzysta już z niego ponad miliard użytkowników. Oprócz tego jeden z eksperymentów wykazał, że współczynnik zaangażowania na omawianej platformie jest nawet 18 razy większy niż w przypadku Facebooka.

Jakie zatem sposoby możesz wykorzystać, aby reklamować swoje produkty na Instagramie oraz o czym warto podczas tego zadania pamiętać? Tego dowiesz się w tym artykule. Najpierw jednak odpowiedzmy sobie na ważne pytanie:

Reklamowanie produktów na Instagramie – czy przyda się to w przypadku Twojego biznesu?

Kto jest najbardziej aktywny na tej platformie? Nastolatkowie robiący sobie selfie? A może nieco starsze pokolenie mające ok. 30 lat?

Praktycznie od samego początku swojego istnienia główną grupą użytkowników Instagrama są osoby młode. Jak pokazują dane ze Statisty, w 2019 roku demografia platformy wygląda tak:

demografia-uzytkownikow-Instagrama

A zatem rozkład wygląda następująco:

  • 13-17 lat – 6,2%.
  • 18-24 lat – 30%.
  • 25-34 lat – 35%.
  • 35-44 lat – 16,3%.
  • 45-54 lat – 7,8%.
  • 55-64 lat – 3%.
  • 65+ lat – 1,8%.

Nawet jeśli uznasz, że Instagram niekoniecznie obejmuje tę grupę, do której chcesz trafić z produktami, nie powinieneś z niego do razu rezygnować. Podobnie podczas swoich pierwszych lat Facebook także był przede wszystkim domeną młodszego pokolenia. Z czasem jednak jego popularność objęła także starszą część społeczeństwa. Zapewne podobnie stanie się i z Instagramem.

Przejdźmy zatem do konkretnych metod reklamowania produktów na omawianej platformie:

1. Zastosuj Instagram Stories Ads

W marcu 2017 roku Instagram wprowadził możliwość tworzenia reklam na Instagram Stories:

instagram-stories-reklama

Od tego czasu ich popularność znacząco wzrosła. Są bardzo immersyjne, wyświetlają się na pełnym ekranie oraz pozwalają wykorzystać targeting, dzięki któremu dotrą do takich osób, jakich chcesz.

Reklamy te odróżniają się tym od zwykłych Instagram Stories tym, że widoczny w ich przypadku jest mały tag „Sponsorowane” w lewym górnym rogu ekranu. Oprócz tego na samym dole znajduje się call to action „Dowiedz się więcej”.

Możesz wybrać, czy chcesz stworzyć reklamę z wykorzystaniem video, czy zdjęcia. Niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, zadbaj o to, aby samo zdjęcie lub pierwsze sekundy filmu jak najlepiej przyciągały uwagę. Musisz w końcu wyróżnić się spośród licznych innych stories, które pojawiają się w feedach potencjalnych klientów.

Jakie efekty możesz zyskać dzięki prowadzeniu takiego marketingu na Instagramie? Okazuje się, że reklamy tego typu bardzo pomagają firmom w tworzeniu bliższych relacji z followersami oraz w pokazywaniu swojej osobowości. W 2017 roku Instagram ogłosił, że co piąta Insta Story generuje bezpośrednie wiadomości od swoich widzów.

Wykorzystaj zatem ten rodzaj reklamy, aby nie tylko przypominać o swoich produktach, ale i stale pozostawać w kontakcie z klientami.

2. Skorzystaj z platformy zakupowej na Instagramie

W 2016 roku Instagram zaimplementował dodatkową platformę zakupową.

Opcja ta umożliwia klientom zapoznanie się ze szczegółami produktu oraz przejście na stronę sprzedawcy bezpośrednio przez post na Instagramie.

Podczas gdy inne formy sprzedażowych postów były zarezerwowane jedynie dla postów sponsorowanych, omawiana teraz funkcja pozwala na bezpośrednie połączenie się z Twoim sklepem internetowym.

Choć początkowo owa funkcjonalność była zarezerwowana jedynie do kilku firm, to jednak Instagram zaczyna ją coraz bardziej popularyzować. Oprócz tego sprzedawcy mogą teraz łączyć swoje katalogi produktów z kontami na Instagramie.

3. Zamieszczaj odpowiednie hashtagi

Hashtagi to narzędzie do grupowania pomysłów, branż i konwersacji. Ułatwiają one znalezienie użytkownikom Instagrama tego, czym się interesują. Dzięki zamieszczaniu odpowiednich hashtagów w swoich postach dotyczących produktów łatwiej będzie Ci dotrzeć do nowych osób. Używaj zatem takich oznaczeń, które nie tylko opisują dane zdjęcie/film oraz twoją firmę, ale i dotyczą tego, co aktualnie jest popularne na Instagramie.

Przydatnym narzędziem jest tutaj RiteTag, dzięki któremu otrzymasz sugestie hashtagów do wybranych słów kluczowych, jak i zamieszczonych zdjęć.

4. Organizuj promocje zarezerwowane jedynie do Instagramu

Jeśli chciałbyś rozbudować swoją bazę followersów na Instagramie, zorganizuj promocję zawężoną właśnie do tej platformy. Możesz wykorzystać w tym celu wspomniane Instagram Stories, aby skierować użytkowników do swojej oferty. Jeśli działasz także na innych platformach społecznościowych, poinformuj o okazji także i tam – zachęcisz w ten sposób kolejnych użytkowników do tego, aby zaczęli śledzić Twój profil na Instagramie.

5. Współpracuj z influencerami

Instagram jest jednym z czynników, który w dużym stopniu przyczynił się do rozwoju influencer marketingu. W skrócie polega on na znalezieniu osoby, która będzie mieć odpowiednio dużą ilość followersów, a treściami, jakie publikuje, jest w stanie wpływać na decyzje zakupowe swojej grupy odbiorców.

Po nawiązaniu takiej relacji influencer otrzymuje od firmy, z którą współpracuje, produkty lub pieniądze. W zamian za to w publikowanych przez siebie materiałach wspomina on o Twojej ofercie. Jeśli przykładowo sprzedajesz odzież sportową, możesz nawiązać współpracę z influencerami z branży fitness i zdrowego stylu życia.

Świetne narzędzie do wyszukiwania influencerów na polskim rynku to WhitePress.

Podsumowanie

Reklamowanie produktów na Instagramie to sprawdzona forma social media marketingu. Wykorzystaj porady opisane w tym artykule, a Twój biznes na pewno na tym skorzysta.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!