W tym artykule poruszamy:
Strona firmowa na Facebooku to obecnie jeden ze skuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie klientów. Czy korzystanie z tego narzędzia wiąże się z dużymi wydatkami? Tego dowiesz się w tym artykule.
Jak stworzyć stronę firmową na Facebooku?
Na początek warto zaznaczyć, że samo stworzenie strony firmowej na Facebooku jest w pełni darmowe. Jak to zatem zrobić? Wykonaj następujące kroki:
- Przejdź do strony facebook.com/pages/create.
- W sekcji po lewej stronie uzupełnij podstawowe informacje jak nazwa, kategoria oraz opis.
- Gdy wypełnisz wymagane pola, kliknij opcję Utwórz stronę.
- Następnie będziesz mógł dodać kolejne elementy jak zdjęcie w tle, zdjęcie profilowe itp.
- Kliknij Zapisz.
Utworzenie takiej strony jest proste, lecz jeśli ma ona być powiązana z jakąś organizacją, firmą lub marką, będą w stanie zrobić to jedynie upoważnieni przedstawiciele.
Ile kosztuje strona firmowa na Facebooku?
Oczywiście samo założenie takiego profilu to dopiero początek i stosunkowo prosty etap. Jeśli jednak chcesz, aby zadanie to zostało zrealizowane na jak najwyższym poziomie, możesz skorzystać z usług agencji reklamowych. Jakich kosztów się spodziewać?
Samo założenie profilu zaczyna się w okolicach 200-600 złotych netto. Zwykle obejmuje to takie czynności jak:
- Utworzenie profilu i jego podstawowa konfiguracja.
- Podstawowy projekt graficzny (np. zdjęcie profilowe).
- Utworzenie kilku najważniejszych zakładek i wpisów.
- Dodanie zdjęć.
Prowadzenie strony firmowej na Facebooku – pozostałe koszty
Profesjonalnie przygotowany profil jest oczywiście lepszy niż żaden, jednak aby uzyskać prawdziwe efekty, taką stronę należy prowadzić i w przemyślany sposób nią zarządzać. Z tego względu koszty będą sprowadzać się do 2 głównych kategorii:
- Podstawowa obsługa – tworzenie nowych postów, komunikacja z odbiorcami itp.
- Reklama – bez płatnych reklam trudno jest dotrzeć do większej grupy klientów, dlatego wydatki w tym aspekcie są konieczne.
Na ostateczny koszt oczywiście będą wpływać różne czynniki jak:
- Branża – niektóre nisze są bardziej złożone i konkurencyjne (zwłaszcza te B2B), co będzie wiązało się z wyższymi opłatami.
- Wielkość firmy – jeśli dana firma działa lokalnie, prowadzenie jej strony na Facebooku będzie znacznie tańsze niż w przypadku korporacji o zasięgu krajowym.
- Częstotliwość publikacji – rzecz jasna częstsze i bardziej rozbudowane wpisy to dodatkowe stałe koszty.
Strona firmowa na Facebooku – cennik i podsumowanie
Pomijając koszty założenia takiego profilu, to stałe wydatki na prowadzenie strony na Facebooku mogą wahać się w granicach od 1 500 do 3 000 złotych netto miesięcznie. Dzięki takiej inwestycji będziesz jednak w stanie zyskać nowych klientów, jak i zbudować reputację. Skontaktuj się zatem z nami, jeśli chciałbyś powierzyć to zadanie w dobre ręce.