szybki-kontakt
6 popularnych mitów o WordPress

6 popularnych mitów o WordPress

Norbert Wyszyński

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

20 stycznia 2020 Czas czytania: 12 min.

W poprzednim artykule omówiliśmy dokładnie, dlaczego WordPress jest tak popularny – stoi za tym mnóstwo czynników. Jednocześnie wokół owej platformy, która na rynku istnieje już długi czas, zdążyło narosnąć wiele mitów. W tym artykule zaadresujemy 6 z nich:

1. WordPress to platforma głównie dla blogerów

Mit ten ma w sobie nieco prawdy, gdyż w 2003 roku, kiedy założono WordPressa, ogłoszono go jako narzędzie przede wszystkim dla blogów internetowych. Wszystkie jego funkcje przygotowano właśnie z myślą o blogerach, chociaż nawet wtedy ów CMS był wykorzystywany dla różnego rodzaju stron internetowych.

Jednak przez ostatnie 16 lat WordPress bardzo się rozwinął. Obecnie nie jest to już tylko narzędzie dla blogerów, ale rozbudowany CMS, który pozwala stworzyć praktycznie dowolny rodzaj witryny. Wynika to z elastyczności platformy oraz mnogości dostępnych pluginów.

2. WordPress nie nadaje się do prowadzenia sklepów internetowych

Kolejny mit jest powiązany z poprzednim – potęguje go jednocześnie fakt, że sklepy internetowe zwykle są znacznie bardziej rozbudowane od innego rodzaju stron internetowych. Niemniej jednak okazuje się, że na WordPressie funkcjonuje bardzo dużo sklepów.

Serwis BuiltWith przedstawia następujące dane na temat popularności rozwiązania WooCommerce, które jest rozszerzeniem e-commerce dla WordPressa:

WooCommerce to rozwiązanie, które uznanie zdobyło m.in. dzięki swojej przystępności. Jednocześnie WordPress jest kompatybilny z innymi rozwiązaniami e-commerce jak Easy Digital Downloads (możliwość zamieszczania produktów cyfrowych, które klienci mogą kupować i pobierać bezpośrednio ze strony), czy MemberPress (sprzedaż produktów opartych na subskrypcji). Dlatego też dokonywanie mniejszej lub większej sprzedaży na stronie założonej na WordPressie nie będzie stanowić problemu.

3. Wszystkie strony na WordPressie wyglądają tak samo

Po nieco bliższym zapoznaniu się z omawianą platformą można dojść do wniosku, że trudno rozróżnić jedną stronę zbudowaną na niej od drugiej. Zapewne wynika to z tego, że niektóre osoby, które nieco „pobawiły się” z WordPressem, raczej niezbyt zaangażowały się w edycję swojej strony, korzystając przy tym jedynie z kilku darmowych szablonów. Jednocześnie, jeśli ktoś chce założyć jedynie prosty blog, raczej nie będą mu potrzebne zróżnicowane funkcje i design, dlatego też wszelkie inne blogi mogą wyglądać bardzo podobnie.

Niemniej jednak zadbanie o oryginalny wygląd swojej strony internetowej na WordPressie nie jest trudne. Istnieją liczne miejsca, jak ThemeForest, na których da się znaleźć zróżnicowane szablony i motywy:

Dodatkowo dzięki skorzystaniu z usług profesjonalnych firm, które zajmują się tworzeniem stron na WordPressie, także będziesz mógł być pewny, że Twoja witryna będzie wyróżniać się na tle innych.

4. WordPress nie jest skalowalny

Zarzut ten może wynikać z tego, że WordPress jest darmowy (tak naprawdę to jedynie do pewnego stopnia) i dlatego nie znajdzie zastosowania w bardziej rozbudowanych projektach. Z tego powodu wiele osób może się zastanawiać, czy choćby zwiększony ruch na stronie nie doprowadzi do problemów technicznych.

Trzeba jasno zaznaczyć, że kwestia skalowania strony na WordPressie nie jest problematyczna. Jak to zawsze bywa, w większości przypadków wydajność witryny w dużym stopniu będzie zależeć od serwera, a nie samego CMS-a. Powodem słabego działania może być także inny czynnik, który jednocześnie prowadzi nas do kolejnego mitu:

5. Strony na WordPressie są powolne

Do WordPressa wydawane są stale nowe aktualizacje, które poprawiają wszelkie kwestie techniczne. Nie ma powodu, by sądzić, że ów CMS jest znacznie wolniejszy od innych. Problem z powolnym działaniem może wynikać tak naprawdę z czegoś zupełnie innego – z racji mnogości dostępnych pluginów.

Zainstalowanie zbyt wielu obciążających platformę rozszerzeń (co często może się zdarzać w przypadku początkujących użytkowników) faktycznie potrafi doprowadzić do wolnego funkcjonowania strony internetowej. Niemniej jednak należy tutaj położyć nacisk nie na samą ilość owych rozszerzeń, co właśnie na to, ile zasobów strony konsumują oraz ich jakość. W przypadku dobrze zaprojektowanych rozszerzeń, których funkcje nie są zbyt rozbudowane, witryna na WordPress będzie w stanie obsłużyć ich w jednym czasie nawet kilkadziesiąt.

6. WordPress nie jest bezpieczny

Rozumowanie, że strony budowane na WordPressie są szczególnie niebezpieczne, jest błędnym interpretowaniem pewnych faktów. Oczywiście prawdą jest to, że w większości przypadków ataki hakerskie dotykają właśnie witryn na WordPressie. Jest to jednak spowodowane tym, że po prostu na owej platformie funkcjonuje znaczący odsetek wszystkich stron na świecie.

Dodatkowo przepaść popularności między WordPressem a innymi znaczącymi w branży CMS-ami jest bardzo duża. Na WordPressie zbudowanych jest 52% wszystkich stron korzystających z rozwiązań CMS. Drugi pod tym względem jest Wix, którego udział wynosi już zaledwie 7%.

Naturalną koleją rzeczy jest to, że witryny na WordPressie będą częściej padały ofiarą ataków hakerskich. Z tego powodu jak zawsze należy dbać o odpowiednie środki bezpieczeństwa jak certyfikat SSL, czy regularne aktualizacje wersji oprogramowania rozszerzeń i samego WordPressa.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że ten artykuł rozwiał poruszone tutaj mity na temat WordPressa. Omawiany CMS to bardzo dobra platforma, której na pewno warto dać szansę.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.