7 powodów dla których WordPress jest tak popularny

7 powodów dla których WordPress jest tak popularny

5 grudnia 2019 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 6 min.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, zapewne słyszałeś o tym, że wiele stron internetowych jest zbudowanych na platformie WordPress. Jednak jak bardzo popularny jest ów CMS (System Zarządzania Treścią)? Jakim czynnikom, które mają znaczenie dla firm, zawdzięcza swoje powodzenie? Tego dowiesz się w tym artykule.

Uwaga: artykuł ten omawia rozwiązanie, które nazywa się WordPress.org. Nie należy go mylić z WordPress.com, gdyż jego funkcjonalność jest znacznie uboższa.

WordPress – jak bardzo jest popularny?

Jak podaje serwis BuiltWith, 52% spośród wszystkich stron korzystających z rozwiązań CMS zbudowanych jest właśnie na WordPressie.

Jednocześnie według serwisu W3Techs na WordPressie zbudowanych jest łącznie 35,1% wszystkich stron internetowych na świecie.

Liczby te niewątpliwie robią wrażenie. Jednocześnie okazuje się, że wiele topowych stron korzysta z tego rozwiązania. Na WordPressie zbudowane są m.in. serwisy TechCrunch, Microsoft News Center, witryny firm Walt Disney i Mercedes-Benz, czy też oficjalne strony Usaina Bolta i Beyonce.

Skąd bierze się owa popularność tego systemu zarządzania treścią? Przyjrzyjmy się 7 czynnikom:

1. Open Source

Prawdopodobnie jednym z największych czynników przyczyniających się do sukcesu WordPressa jest to, że od początku był on (i wszystko wskazuje na to, że dalej będzie) darmowym oprogramowaniem open source. Dzięki temu korzystanie z niego, jak i wprowadzanie modyfikacji do kodu jest bardzo łatwe. Taki charakter sprzyja jego ogólnodostępności.

W większości przypadków, gdy zakupisz usługę hostingu, od razu na serwerze będzie zainstalowany już WordPress, dzięki czemu stronę na tej platformie możesz założyć bardzo szybko. Z kolei dzięki temu, że kod WordPressa jest ogólnodostępny (open source) wprowadzanie nawet i zaawansowanych ingerencji w strukturę strony nie stanowi tak dużego problemu.

2. Duża liczba uniwersalnych pluginów

Choć WordPress to platforma open source, to rzecz jasna nie musisz wszystkich funkcjonalności tworzyć samodzielnie i od nowa. Tak naprawdę wiele rozwiązań jest już zintegrowanych z owym CMS-em lub też możesz je nabyć w formie darmowych i płatnych rozszerzeń.

Potrzebujesz łatwych w obsłudze narzędzi do optymalizacji publikowanych treści pod kątem SEO? A może odwiedzający na stronie muszą wypełnić formularz, aby skorzystać z Twojej oferty? Takie pluginy jak All In One SEO Pack, Advanced Custom Fields, My Calendar, czy List By Post z powodzeniem spełnią te, jak i inne zadania.

3. Możliwość integracji z oprogramowaniem biznesowym

Profesjonalne oprogramowanie biznesowe potrafi służyć do wielu przydatnych celów. Nie jest ono jednak tworzone z myślą o konkretnej platformie, dlatego integrowanie go z niektórymi stronami może przysporzyć problemów. Jednak w przypadku WordPressa z powodzeniem da się korzystać z większości oprogramowania różnego rodzaju jak MailChimp, OptinMonster, SEMRush, czy Adobe Photoshop.

4. Liczne szablony

Jedną z głównych zalet CMS-ów jest to, że za pomocą kilku kliknięć pozwalają zmieniać wygląd strony internetowej. W przypadku WordPressa dostępnych jest mnóstwo darmowych, jak i płatnych szablonów, dzięki którym zaprojektowanie profesjonalnie wyglądającej strony internetowej nie wymaga aż tak dużych kosztów.

5. Łatwość w użytkowaniu

WordPress to CMS, którego obsługę szybko opanujesz. Wspomniane szablony strony możesz zmienić w kilka sekund, a wbudowane narzędzie do publikacji wpisów pozwala w jednym miejscu na bogatą edycję tekstu, jak i uzupełnienie wszystkich podstawowych informacji (przydzielenie do kategorii, dodanie tagów, optymalizację pod kątem SEO itp.). Z tego powodu będziesz mógł nawet i samodzielnie z dużym powodzeniem obsługiwać swoją stronę internetową, a jeśli zlecisz to zadanie komuś innemu, nie obciąży to bardzo Twojego budżetu.

6. Uniwersalność

WordPress zaczął jako platforma do blogowania. Jednak z biegiem czasu pojawiały się kolejne aktualizacje, a twórcy oraz użytkownicy tworzyli coraz to bardziej zaawansowane rozszerzenia. Dzięki temu omawiany CMS znacznie się rozrósł. Obecnie na WordPressie można znaleźć całą gamę przeróżnych witryn – począwszy od prostych blogów czy stron-portfolio dla fotografów, po sklepy internetowe kończąc.

Choć struktura, która pozwala na taką uniwersalność, może przysparzać pewnych problemów z optymalizacją, to jednak WordPress pozostał platformą świetnie zoptymalizowaną pod kątem SEO. Strony na nim zbudowane ładują się odpowiednio szybko, trzymają się standardów UX oraz posiadają wspomniane funkcjonalności do optymalizacji treści pod kątem SEO.

7. Bogate wsparcie

Z racji swojej popularności wokół WordPressa powstała liczna społeczność, która chętnie sobie nawzajem pomaga. Polskie forum możesz znaleźć tutaj, a angielskie tu. Oprócz tego oczywiście sami twórcy zapewnili bogaty support, dzięki któremu zapoznasz się z podstawowymi, jak i bardziej zaawansowanymi funkcjami.

Podsumowanie

Omówionych tutaj 7 powodów popularności WordPressa można by na pewno poszerzyć o jeszcze więcej punktów. Niemniej jednak już same one jasno pokazują, dlaczego ów CMS zyskał taką popularność.

Jeśli zatem chciałbyś, aby Twoja strona powstała właśnie na tej sprawdzonej platformie, skontaktuj się z nami.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!