10 października 2022 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
We wcześniejszym artykule omówiliśmy sobie ogólne kwestie związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego. Teraz przyjrzymy się w szczególności tym, które mają związek z user experience (UX).
SXO (Search Experience Optimization) to połączenie SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience).
SEO skupia się na generowaniu ruchu, a w przypadku UX dąży się do tego, aby wizyta każdego odwiedzającego przebiegała sprawnie i bez problemów. SXO stara się wyjściowo na każdym etapie realizować oba te cele, dbając o liczne kwestie związane m.in. ze strukturą samego sklepu internetowego. Dzięki temu na stronę udaje się sprowadzać takie osoby, które będą bardziej skłonne do dokonania zakupu.
Dobre UX sklepu internetowego wymaga dbania o liczne aspekty. Oto niektóre z nich:
Kolejne działania, jakie może/powinien podjąć odwiedzający, powinny być jasno zakomunikowane. Jeśli potencjalny klient nie będzie pewny, jak zakończyć rejestrację, dokonać zakupu, czy skorzystać z kuponu rabatowego, szybko zaprzestanie tego, co miał w zamiarze robić.
Google nie sugeruje, jakoby korzystanie z pop-up’ów było całkowicie niedopuszczalne, jednak ich prawidłowa implementacja zwykle jest problematyczna.
Co należy mieć szczególnie na uwadze? Zdecydowanie unikaj stosowania natrętnych okienek, które szybko zakrywają całą główną treść po tym, jak odwiedzający wejdzie na stronę. Pokazywanie ich na dalszych etapach wizyty użytkownika można rozważyć, jednak pamiętaj, aby zawsze dało się je łatwo zamknąć.
O dobrą strukturę sklepu można zadbać poprzez umiejętne linkowanie wewnętrzne. Najlepiej, aby jego struktura przyjmowała formę piramidy:
W takim schemacie główne strony zawierają stosunkowo małą liczbę linków wewnętrznych, które kierują jedynie do kolejnych ważnych podstron. Dopiero z nich zamieszczane są odnośniki do innej, głębiej położonej zawartości.
Zwykły aspekt wizualny ma bardzo duże znaczenie i pomaga zrobić odpowiednie wrażenie na odwiedzających. Tak ważne jest dlatego zadbanie o odpowiednią kolorystykę, oryginalne grafiki i dobre rozmieszczenie elementów nawigacyjnych.
Jeśli potrzebujesz ogólnej pomocy w budowie sklepu internetowego krok po kroku lub chcesz zrealizować audyt UX, skontaktuj się z nami.
W następnym artykule z serii przyjrzymy się z kolei temu, jak optymalizować opisy produktów i kategorii w sklepie internetowym.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację