W tym artykule poruszamy:
Czy chciałbyś wyciągnąć więcej zysków z tego asortymentu, jaki już masz? W tym artykule poznasz 4 praktyczne porady, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie.
1. Popraw szybkość ładowania
Według Google szybkość ładowania ma duży wpływ na to, jak strona jest postrzegana przez użytkowników:

Idealna wartość nie powinna przekraczać 3 sekund. Jeśli jest nawet nieco wyższa, prawdopodobieństwo tego, że dojdzie do odbicia (czyli odwiedzający nie otworzy żadnej innej strony, często jednocześnie nawet nie zapoznając się z tą, na którą pierwotnie trafił) wzrasta trzykrotnie.
Powyższe dane odnoszą się do urządzeń mobilnych. W przypadku desktop sytuacja jest może bardziej wybaczająca, jednak dalej ów czynnik należy mieć na uwadze, jeśli chcesz, aby konwersja w sklepie internetowym stała na przyzwoitym poziomie.
2. Zadbaj o Call to Actions
Call to Action (CTA), czyli wezwanie do działania, pozwala zasugerować odwiedzającym konkretne działania i nakierować ich w stronę sfinalizowania transakcji. Postaraj się, aby te komunikaty były jednoznaczne i jednocześnie informowały o korzyści, jaką odniesie potencjalny klient (np. „Sfinalizuj zakup i odbierz punkty bonusowe”).
Każde CTA możesz także dokładnie poprawić za pomocą testów A/B. W ten sposób jesteś w stanie zoptymalizować ich liczne aspekty w tym takie szczegóły jak najlepsza kombinacja czcionki i koloru przycisku.
3. Zastosuj cross selling
Cross selling (sprzedaż krzyżowa lub sprzedaż uzupełniająca) to sugerowanie oferty, która adresuje dodatkowe, uzupełniające potrzeby nieobjęte przez produkt/usługę rozważaną przez potencjalnego klienta.
Załóżmy, że ktoś kupuje eleganckie skórzane buty. Celem cross sellingu będzie zaproponowanie (np. przed przejściem do etapu rozliczenia) uzupełniających i przydatnych produktów jak choćby pasty do butów w korespondującym kolorze.
Taka metoda to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym – nie tylko powiększasz w ten sposób wartość koszyka, ale także zapobiegasz temu, aby klient szukał powiązanych produktów u konkurencji.
4. Zaadresuj niedostępne produkty
Jeśli brakuje danego produktu, nie musisz odprawiać zainteresowanych potencjalnych klientów z niczym:
- Zapewnij opcję możliwości złożenia zamówienia, jednak z bardzo oddalonym terminem dostawy.
- Informuj, kiedy mniej więcej produkt znowu będzie dostępny.
- Zasugeruj obecnie dostępne, podobne produkty.
Dbanie o takie kwestie pozwala w skuteczny sposób zwiększyć sprzedaż online bez inwestowania w dodatkowe kampanie marketingowe – po prostu wyciągaj jak najwięcej z tego, co już masz.
Zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym – podsumowanie
Istnieje wiele sposobów na poprawę sprzedaży w e-commerce. Skorzystaj z tych tutaj opisanych, a na pewno osiągniesz widoczne efekty.