4 marca 2022 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Jeśli chcesz, aby Twój sklep generował jak najlepszą sprzedaż, powinieneś wziąć pod uwagę optymalizację konwersji. Czym ona jest i jak ją realizować? Tego dowiesz się w tym artykule.
Konwersja ma miejsce wtedy, gdy odwiedzający stronę internetową podejmuje działanie pożądane z punktu widzenia SEO i reklamy. Oczywiście najlepszą akcją w takich przypadkach jest dokonanie zakupu, ale można w to także wliczyć:
Współczynnik konwersji to z kolei procentowe określenie tego, jaki odsetek odwiedzających podejmuje właśnie takie monitorowane działania.
W kontekście optymalizacji konwersji ważny jest punkt odniesienia. Google Analytics stosuje w tym celu sesje. Google Analytics 4 daje z kolei do dyspozycji różne modele atrybucji.
Optymalizacja konwersji to wszelkie działania, jakie mają na celu zwiększenie wartości tytułowej metryki. W jakie wartości warto celować? Zakładając, że w grę wchodzi dokonanie sprzedaży, dane prezentują się następująco:
Istnieje wiele sposobów na poprawę omawianego czynnika:
Źle ustawione kody śledzenia mogą sprawić, że Twoje konwersje spadną. W celu ich kontroli warto wspomagać się takim narzędziem jak Google Tag Assistant – informuje ono, czy funkcje śledzenia w przypadku każdej podstrony są prawidłowo skonfigurowane.
Czas ładowania się strony powinien być nie większy niż 3 sekundy:
Przekroczenie tego progu bardzo zwiększa szansę, że odwiedzający opuści stronę, co negatywnie odbija się na konwersjach.
Odwiedzający często są gotowi sfinalizować transakcję, jednak mają pewne obawy lub nie wiedzą, co dokładnie zrobić. W takich sytuacjach live chat (nawet obsługiwany do pewnego stopnia przez bota) może zapewnić potrzebną pomoc, co pozwoli „uratować” sprzedaż.
Oto podstawowe narzędzia, które pomogą Ci poprawić konwersje:
Optymalizowanie współczynnika konwersji to bardzo ważny element polepszania zysków generowanych w e-commerce. Postaraj się zatem dokładnie realizować ten proces.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację