W tym artykule poruszamy:
Marketing internetowy daje wiele możliwości docierania do dokładnie takich klientów, jakich chcesz. Jedną z popularnych metod są kampanie display, które bazują na sieci reklamowej Google. Na czym dokładnie one polegają? Dlaczego warto z nich korzystać? Na te pytania odpowiemy sobie w tym artykule.
Kampanie display – definicja
Reklamy typu display to atrakcyjne banery, którym często towarzyszy mała ilość tekstu stanowiącego zwykle call to action lub tag line. Wyświetlane są one na stronach internetowych, kanałach YouTube i aplikacjach mobilnych, które należą do sieci partnerskiej Google Display Network (GDN).
Reklamy display w Google polegają na danych gromadzonych w plikach cookies. Pozwalają one śledzić, jakie strony odwiedzają użytkownicy. Dzięki temu system może dostosowywać kampanie do osób, które wykazują zainteresowanie wybranymi zagadnieniami.
Google Ads Display Network – jakie formaty przybierają reklamy?
Google pozwala korzystać z tego typu przekazów marketingowych na liczne sposoby. Mogą one znajdować się w zróżnicowanych miejscach oraz nakierowywać się na określonych użytkowników:
- Banery
Jeden z najpopularniejszych formatów, który wyświetla się w różnych miejscach na stronie internetowej.
- Reklamy pełnoekranowe
Są wyświetlane w pełnej okazałości odwiedzającym, zanim zostaną przekierowani do docelowych treści.
- Reklamy korzystające z remarketingu
Załóżmy, że odwiedzający wszedł na Twoją stronę (czyli wykazał pewne zainteresowanie), ale nie podjął żadnych pożądanych działań (np. nie kupił produktu). Za pomocą remarketingu (określanego także jako retargeting), można zacząć wyświetlać mu w różnych miejscach reklamy displayowe, które zachęcą go do powrotu do Ciebie i dokonania zakupu.
- Reklama elastyczna
W przypadku tego rozwiązania system w kampanii display korzysta z zestawu nagłówków, zdjęć i opisów, aby samodzielnie dostosowywać reklamę w różnych kombinacjach dla określonej grupy odbiorców.
Kampanie display – dlaczego warto z nich korzystać?
Omawiana forma reklamy niesie ze sobą wiele korzyści:
- Ogromne możliwości
Z racji ogromnej ilości członków Google Ads Display Network, za pomocą takich reklam możesz dotrzeć do ponad 90% użytkowników Internetu. Dzięki temu na pewno znajdziesz osoby zainteresowane Twoją ofertą.
- Monitoring
Google dostarcza licznych narzędzi, które pozwalają mierzyć skuteczność kampanii display i na bieżąco dostosowywać je tak, aby osiągać jak najlepsze efekty.
- Różne metody rozliczeń
Reklamy display mogą być rozliczane w przeliczeniu za jedno kliknięcie (CPC – cost per click) lub 1 000 wyświetleń (CPM – cost per mile). Obie metody mają swoje zastosowanie w zależności od celów, jakie chcesz osiągnąć.
Kampanie display – podsumowanie
Za pomocą reklam z GDN możesz dotrzeć do ogromnej ilości klientów. Warto zatem jak najszybciej zacząć korzystać z tego kanału reklam internetowych.