W tym artykule poruszamy:
Jeśli chcesz zajmować wysokie pozycje w Google, potrzebujesz dokładnych danych dotyczących Twojej strony. Z tego powodu warto odpowiedniej firmie zlecić przygotowywanie SEO raportów. Co powinno zawierać się w takim zestawieniu, jeśli chcesz monitorować swoje pozycjonowanie organiczne?
W tym artykule dowiesz się, jak wyglądają nasze raporty w DNS Group.
1. Raport z pozycjonowania – ogólna widoczność w Google
Podstawowa część raportu SEO powinna przedstawiać, jak prezentuje się widoczność Twojej strony. Najlepiej zobrazować ją na przykładzie tego, ile fraz kluczowych z witryny znajduje się w TOP 3, TOP 10 i TOP 50. Takie dane pozwolą Ci rozpoznać ogólny trend w popularności.
W naszych raportach z pozycjonowania przedstawiamy tak ujętą widoczność w okresie 7 dni oraz 28 dni (miesiąc Googlowski).
2. Raport pozycjonowania – kliknięcia i wyświetlenia
Kolejna część raportu daje dokładniejszy wgląd we frazy kluczowe. Wyświetlenia określają, ile razy dana strona pojawiła się w SERP-ach po wprowadzeniu owego zapytania. Kliknięcia z kolei rejestrują, ile dokładnie wejść z nich wygenerowano. Jeden użytkownik może wykonać kilka kliknięć.
Statystyki dotyczące tych wartości przedstawiamy w okresie 7 dni. Oprócz tego ilość wyświetleń ujmujemy dodatkowo w ciągu 28 dni.
3. Raport z pozycjonowania – pozyskane linki
Linkowanie to bardzo ważny element podczas optymalizacji każdej strony. Dzięki naszemu SEO raportowi dowiesz się, skąd pochodzą odnośniki prowadzące do Twojej witryny. Realizując działania z zakresu pozycjonowania organicznego, publikujemy teksty sponsorowane z odnośnikami do strony klienta, jak i dostarczamy linki z własnego zaplecza.
W raporcie znajdziesz zatem listę linków z publikacji sponsorowanych. Nie zamieszczamy jednak zestawienia odnośników z zaplecza, aby chronić je przed konkurencją.
Raportowanie lokalizacji Google – dlaczego polegać na Google Search Console?
Informacje zawarte w naszych raportach dotyczących pozycjonowania organicznego pozyskujemy z Google Search Console. Dlaczego właśnie z tego źródła, a nie np. Google Analytics? Główny powód tkwi w tym, jak oba narzędzia podchodzą do gromadzenia danych.
Google Search Console skupia się przede wszystkim na optymalizacji pod wyszukiwarkę, dostarczając informacji, które pomagają poprawić widoczność w SERP-ach. Google Analytics z kolei jest bardziej zorientowany pod analizę zachowania użytkownika. Z tego powodu jego punktem odniesienia w gromadzeniu danych są sesje na stronie, które nie zawsze są w stanie dać dokładny obraz tego, jak prezentuje się ruch organiczny witryny.
SEO raporty – podsumowanie
Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, musisz stale monitorować swoje pozycje w Google. Najlepiej powierz to zadanie specjalistom, dzięki czemu będziesz mógł polegać na dokładnych i przydatnych danych.