Co powinien zawierać raport SEO w pozycjonowaniu organicznym?

Co powinien zawierać raport SEO w pozycjonowaniu organicznym?

Czas czytania: 3 min.

Jeśli chcesz zajmować wysokie pozycje w Google, potrzebujesz dokładnych danych dotyczących Twojej strony. Z tego powodu warto odpowiedniej firmie zlecić przygotowywanie SEO raportów. Co powinno zawierać się w takim zestawieniu, jeśli chcesz monitorować swoje pozycjonowanie organiczne?

W tym artykule dowiesz się, jak wyglądają nasze raporty w DNS Group.

1. Raport z pozycjonowania – ogólna widoczność w Google

Podstawowa część raportu SEO powinna przedstawiać, jak prezentuje się widoczność Twojej strony. Najlepiej zobrazować ją na przykładzie tego, ile fraz kluczowych z witryny znajduje się w TOP 3, TOP 10 i TOP 50. Takie dane pozwolą Ci rozpoznać ogólny trend w popularności.

W naszych raportach z pozycjonowania przedstawiamy tak ujętą widoczność w okresie 7 dni oraz 28 dni (miesiąc Googlowski).

2. Raport pozycjonowania – kliknięcia i wyświetlenia

Kolejna część raportu daje dokładniejszy wgląd we frazy kluczowe. Wyświetlenia określają, ile razy dana strona pojawiła się w SERP-ach po wprowadzeniu owego zapytania. Kliknięcia z kolei rejestrują, ile dokładnie wejść z nich wygenerowano. Jeden użytkownik może wykonać kilka kliknięć.

Statystyki dotyczące tych wartości przedstawiamy w okresie 7 dni. Oprócz tego ilość wyświetleń ujmujemy dodatkowo w ciągu 28 dni.

3. Raport z pozycjonowania – pozyskane linki

Linkowanie to bardzo ważny element podczas optymalizacji każdej strony. Dzięki naszemu SEO raportowi dowiesz się, skąd pochodzą odnośniki prowadzące do Twojej witryny. Realizując działania z zakresu pozycjonowania organicznego, publikujemy teksty sponsorowane z odnośnikami do strony klienta, jak i dostarczamy linki z własnego zaplecza.

W raporcie znajdziesz zatem listę linków z publikacji sponsorowanych. Nie zamieszczamy jednak zestawienia odnośników z zaplecza, aby chronić je przed konkurencją.

Raportowanie lokalizacji Google – dlaczego polegać na Google Search Console?

Informacje zawarte w naszych raportach dotyczących pozycjonowania organicznego pozyskujemy z Google Search Console. Dlaczego właśnie z tego źródła, a nie np. Google Analytics? Główny powód tkwi w tym, jak oba narzędzia podchodzą do gromadzenia danych.

Google Search Console skupia się przede wszystkim na optymalizacji pod wyszukiwarkę, dostarczając informacji, które pomagają poprawić widoczność w SERP-ach. Google Analytics z kolei jest bardziej zorientowany pod analizę zachowania użytkownika. Z tego powodu jego punktem odniesienia w gromadzeniu danych są sesje na stronie, które nie zawsze są w stanie dać dokładny obraz tego, jak prezentuje się ruch organiczny witryny.

SEO raporty – podsumowanie

Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, musisz stale monitorować swoje pozycje w Google. Najlepiej powierz to zadanie specjalistom, dzięki czemu będziesz mógł polegać na dokładnych i przydatnych danych.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!