Spis treści :
Dobra widoczność strony w Google to podstawa, jeśli chcesz skutecznie pozyskiwać klientów przez Internet. Jak jednak sprawdzić swoje pozycje? Tego dowiesz się w tym artykule.
Zanim przejdziemy do narzędzi, które pozwalają przeprowadzać dokładniejsze pomiary, warto na początek ustalić, czy w ogóle Twoja witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania. Oczywiście można po prostu wprowadzić nazwę danej firmy, czy też jej usługi w Google i sprawdzić, czy ukazuje się w odpowiedziach.
Lepszym wyjściem jest jednak wprowadzenie konkretnego typu zapytania. W tym celu w Google wprowadź zapytanie z operatorem site:. Jeśliadres przykładowej strony to www.xyz.pl, to wpisz w wyszukiwarkę site:www.xyz.pl.
Taki format sprawia, że wyszukiwane przez Google odpowiedzi będą zawężone jedynie do danej strony. Jeśli w przypadku takich zapytań wyszukiwarka nie zwraca żadnych wyników, oznacza to, że witryna w ogóle nie została jeszcze odkryta. Można temu zaradzić, wysyłając prośbę o zaindeksowanie strony poprzez Google Search Console.
Widoczność w Google najlepiej jest sprawdzać za pomocą odpowiednich narzędzi SEO, które gromadzą i porównują dane różnych stron. Oczywiście da się szybko podejrzeć widoczność, wprowadzając interesujące Cię słowo kluczowe w Google, aby następnie szukać swojej witryny.
Pamiętaj jednak, że tego typu „pomiar” jest zwykle niedokładny, gdyż większość przeglądarek internetowych dostosowuje swoje odpowiedzi do Twojej indywidualnej historii przeglądania i preferencji. W rezultacie Twoja strona pojawi się wyżej w odpowiedziach, gdyż zapewne sam często ją odwiedzasz.
Dzieje się tak do pewnego stopnia nawet wtedy, gdy wyłączysz opcje indywidualnych preferencji i śledzenia historii. Jeśli dlatego interesuje Cię dokładna pozycja strony internetowej, skorzystaj z przykładowych narzędzi:
Ta stosunkowo prosta platforma pozwala tanim kosztem sprawdzić pozycje wybranych fraz kluczowych. Nie płacisz tutaj za pakiet, a raczej wpłacasz na konto środki, a następnie wykorzystujesz je za każdorazowe sprawdzenie danej wartości.
SEMSTORM to rozbudowana platforma SEO, która daje dostęp do wielu funkcji. Na uwagę najbardziej zasługują 2 moduły:
Omawiane narzędzie jest przeznaczone dla specjalistów SEO, dlatego daje dostęp do bardzo zaawansowanych funkcji. Warto zwrócić uwagę na alerty, dzięki którym zostaniesz szybko poinformowany o spadkach pozycji, atakach hakerskich, czy pojawieniu się wirusów na stronie. Dzięki takim opcjom będziesz w stanie jeszcze dokładniej monitorować widoczność strony w Google.
Oczywiście, aby monitorowanie pozycji miało sens, na początek należy zadbać o to, aby mieć dobrą widoczność. Skontaktuj się zatem z nami, jeśli chcesz poprawić SEO swojej witryny.
Autor artykułu: Karol Michałowski