Migracja strony a Google i SEO

Migracja strony a Google i SEO

1 marca 2021 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 6 min.

Podczas najnowszego odcinka „SEO MythbustingMartin Splitt z Google oraz Glenn Gabe z agencji G-Aquared Interactive rozmawiali o migracji stron internetowych pomiędzy domenami odpowiadając na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości.

Poniżej odpowiedzi Martina Splitta najpopularniejsze pytania oraz link do całego wideo.

Przekierowanie grafik podczas przebudowy lub migracji strony internetowej:

Wykonanie przekierowań 301 dla grafik przy przenoszeniu strony internetowej jest kwestią niezwykle ważną, a często pomijaną przez właścicieli stron.

Czy zawsze odczuwalny jest spadek ruchu po zmianie nazwy domeny lub jej migracji?

Przeniesienie strony nie zawsze skutkuje spadkiem ruchu. Jeśli dosłownie przenosisz stronę z jednej domeny na drugą. Kopiujesz całą strukturę adresów URL i treść, wtedy nie koniecznie musisz odczuć spadek ruchu.

Zakup nowej domeny z historią a anomalie w ruchu:

Są pewne, konkretne sytuacje, w przypadku których historia domeny może być czynnikiem, szczególnie jeśli wcześniej wykorzystywana ona była do spamowania lub jako farma linków.

Anomalie w ruchu mogą wystąpić jeśli nowa strona nie jest dokładną kopią starej:

Wykonywanie zmian na stronie podczas jej przenoszenia jest ryzykownym ruchem, ponieważ Google będzie musiało przeskanować i przeindeksować całą stronę ponownie, a to może zająć czas.

Łącznie strony, a przenoszenie strony:

Przenoszenie strony oznacza przenoszenie całej zawartości strony z jednej domeny na drugą. Wynikiem końcowym takiej operacji powinna być dokładna kopia strony na nowym adresie.

Łączenie strony, jest to proces tworzenia jednej strony internetowej poprzez kombinację zawartości dwóch uprzednio istniejących witryn. Proces ten nie może być w żadnym wypadku traktowany jako przenoszenie strony. Efekt końcowy tego procesu traktowany jest przez Google jako zupełnie nowa strona.

Co się dzieje po stronie Google kiedy uruchomiona zostaje zmiana domeny:

Kiedy strona przenosi się z jednej domeny na inną, a wszystkie przekierowania zostają wykonane Google w pierwszej kolejności skanuje stronę w poszukiwaniu podobieństw do zapisanej kopii z poprzedniego adresu.

Ponownie, prawdziwe przeniesienie strony w oczach Google jest stworzeniem dokładnej kopii starej strony pod nowym adresem.

Jeśli Google rozpozna, że zostało wykonane prawdziwe przeniesienie strony wyszukiwarka zacznie przekierowywać wszystkie sygnały rankingowe ze starej domeny na nową.

Czas w jakim proces ten zostanie zakończony waha się pomiędzy różnymi stronami.

Dlaczego powinniśmy stosować narzędzie „Change of Address Tool” w Google Search Console?

Narzędzie „Change of Address Tool” jest sposobem na przekazanie przez właściciela strony informacji, że przeniesienie strony miało miejsce.

Jest to o wiele wyraźniejszy komunikat dla Google, że strona została przeniesiona docelowo a nie tylko chwilowo przeniesiona z jakiegoś powodu.

Jeśli strona jest przenoszona, czy Google wykonuje rewaluację jakości treści na stronie?

Google nieustannie dokonuje rewaluacji jakości treści niezależnie od tego, czy przenoszenie strony miało miejsce.

Nawet jeśli twoje treści są w chwili obecnej uważane za wysokiej jakości, nie oznacza to, że będzie tak zawsze.

Możliwa jest również sytuacja odwrotna. Niskiej jakości treść lub treść spamowa, w teorii, może zostać uznana za wartościową, jeśli zostaną na nią naniesione poprawki.

Jak wspomniałem wcześniej jeśli wysokiej jakości treść jest skopiowana z jednej domeny na drugą podczas przenoszenia strony, wtedy sygnały rankingowe przejdą wraz z tą treścią na nową domenę.

Czy powinno się wycofać zmianę, jeśli przeniesienie na nową domenę będzie skutkować drastycznym spadkiem ruchu?

Nim zdecydujesz się na wycofanie zmian, w pierwszej kolejności upewnij się, że za spadkami nie stoją żadne problemy techniczne.

Problemami technicznymi, które powodują spadki mogą być między innymi: Nie rozpoznanie przez Google przekierowań lub zbyt rzadkie odwiedziny robotów Google na starej domenie skutkujące nie wychwyceniem przez roboty wykonanych przekierowań.

Jeśli wykonałeś wszystko prawidłowo, a ruch nie poprawił się w ciągu miesiąca, zacznij się rozglądać za pomocą z zewnątrz.

Przenoszenie strony powinno zostać wykonane tylko i wyłącznie w ostateczności.

Czy powinno się odblokowywać podczas migracji adresy URL zazwyczaj zablokowane przez plik Robots.txt?

Nie. Adresy zablokowane nie powinny być odblokowywane przy przenoszeniu strony.

Przenoszenie strony nie powinno być wykorzystywane jako okazja do wykonania zmian na stronie w jakimkolwiek stopniu. Przynajmniej nie do chwili przeskanowania i przeprocesowania strony przez Google na nowo.

Poniżej możecie zobaczyć pełne nagranie SEO Mythbusting. Zapraszamy.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!