Od czego zależy pozycja strony w Google

Od czego zależy pozycja strony w Google

29 listopada 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Choć Google nie wyjawia tego, jak dokładnie działa algorytm, to jednak czynniki, które wpływają na pozycję strony, są obecnie dobrze znane. W tym artykule dowiesz się zatem, jakie kwestie najbardziej wpływają na widoczność w Internecie.

1. Pozycja strony to przede wszystkim kwestie techniczne

W przypadku pozycjonowania w pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę wewnętrzne kwestie techniczne strony, nad którymi to ich właściciele mają największą kontrolę. Obecnie jednym z kluczowych czynników jest m.in. szybkość ładowania. Powinna ona wynosić nie więcej niż 3 sekundy – większe wartości w znaczący sposób przyczyniają się do tego, że odwiedzający opuszczają witrynę.

W zakres technicznych kwestii, które wpływają na pozycję strony w Internecie, można wliczyć także:

  • Obecność certyfikatu SSL, który zapewnia bezpieczeństwo.
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.
  • Obecność i zoptymalizowanie XML sitemapy.
  • Wewnętrzna duplikacja treści.
  • Wykorzystanie danych strukturalnych.

2. Content is king

Jeśli Google ma wypromować Twoją stronę w wynikach wyszukiwania, to w pierwszej kolejności musi być w stanie skierować odwiedzających do czegoś godnego uwagi. To właśnie z tego powodu content ma tak bardzo ważny wpływ na pozycjonowanie.

Oczywiście liczy się przede wszystkim jakość takich treści. Jeśli dany artykuł blogowy jest pożyteczny dla docelowej grupy, odwiedzający pozostaną na jego stronie długi czas, będą do niego wracać, a nawet udostępnią go w mediach społecznościowych. Wszystko to jest sygnałem dla Google, że taka strona jest godna uwagi i warto wypromować ją w wynikach wyszukiwania.

Dobry content powinien być także zoptymalizowany pod konkretne frazy kluczowe, co pomoże zapewnić wysoką widoczność na konkretne zapytania.

3. Linki to droga do wysokich pozycji

Podczas projektowania wyszukiwarki Google jej twórcy zainspirowali się środowiskiem naukowym. Otóż im więcej naukowców w swoich pracach odnosi się do danego badania, tym uznaje się je za bardziej wartościowe i wiarygodne.

Obecnie podobna sytuacja ma miejsce w przypadku wyników wyszukiwania Google. Jeśli do danej strony kierują liczne linki, które znajdują się na innych jakościowych witrynach, to jest to bardzo dobry sygnał dla algorytmu.

Google stawia też na naturalność takich odnośników. Masowo kupione linki z małych azjatyckich blogów nie wspomogą pozycji strony firmy księgowej z Polski.

Pozycja strony w Google – podsumowanie

Na pozycjonowanie wpływa mnóstwo czynników, ale można je sprowadzić mniej więcej do tych 3 głównych kategorii. Która z nich jest najważniejsza? W praktyce wszystkim trzeba przypisać tak samo kluczowe znaczenie. Co z tego, że masz świetny profil linków, jeśli na Twojej stronie nie ma dobrego contentu? Załóżmy, że takie treści są obecne, jednak witryna bardzo wolno się ładuje, nie chroni danych użytkowników i trudno się z niej korzysta. Taki stan rzeczy także nie pomoże w widoczności.

W przypadku pozycjonowania zachowaj zatem balans, jeśli chodzi o te 3 kwestie, a na pewno uda Ci się uzyskać wysokie pozycje.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!