Optymalizacja sklepu internetowego pod klienta oraz Google

Optymalizacja sklepu internetowego pod klienta oraz Google

Czas czytania: 3 min.

We wcześniejszym artykule omówiliśmy, dlaczego w ramach pozycjonowania należy przeprowadzić analizę słów kluczowych oraz zrealizować audyt SEO. Kolejnym krokiem będzie zadbanie o liczne aspekty związane z optymalizacją strony z myślą o użytkowniku i Google. Przyjrzyjmy się, co szczególnie należy mieć na uwadze.

Optymalizacja sklepu internetowego – najważniejsze kwestie

Istnieje kilka czynników, które w znaczący sposób wpływają na to, jak sklep jest traktowany przez Google oraz użytkowników.

1. Szybkość ładowania

Szybkość ładowania stron to ogólnie jeden z najważniejszych aspektów SEO. Google zaleca, aby wartość ta nie była większa niż 3 sekundy. Czemu jest to tak istotne?

Obecnie użytkownicy sieci są niecierpliwi i jeśli załadowanie zasobów witryny zajmuje zbyt wiele czasu, szybko postanowią poszukać pożądanych treści gdzie indziej – w końcu zawsze to kwestia tylko kilku kliknięć.

Nie tylko użytkownicy, ale także i sama wyszukiwarka bierze pod uwagę szybkość ładowania, gdy ocenia jakość strony, dlatego czynnik ten należy mieć szczególnie na uwadze.

2. Bezpieczeństwo

Od 2018 roku w Google Chrome strony, które nie posiadają certyfikatu SSL, są oznaczane jako niebezpieczne. Inne przeglądarki szybko zaczęły wyświetlać podobne ostrzeżenie. Okazuje się, że komunikat ten bardzo negatywnie wpływa na to, jak odwiedzający postrzegają daną witrynę.

W kontekście bezpieczeństwa wyposażenie sklepu w odpowiedni certyfikat SSL jest koniecznością. Należy dobrać go w przemyślany sposób, mając na uwadze charakter i zakres transakcji przeprowadzanych na witrynie.

3. Optymalizacja ścieżki zakupowej

Skuteczna optymalizacja sklepów to w dużej mierze wykrywanie i ustalanie tego, jak poprawić doświadczenie zakupowe klientów. Omówione wcześniej czynniki jak szybkość ładowania i bezpieczeństwo mają oczywiście duże znaczenie, jednak w tym aspekcie warto skupić się na dodatkowych czynnikach jak:

  • Wąskie gardła lejka zakupowego – tzw. bottleneck to problematyczny element ścieżki zakupowej, który bardzo ogranicza skuteczność całego procesu. Przykładowo wszystko realizowane jest bez zarzutu, ale z powodu słabej optymalizacji call to actions tracisz wiele sprzedaży. Warto jest zidentyfikować takie kwestie jak najszybciej.
  • Porzucone koszyki – porzucone koszyki to zjawisko nieuniknione i często naturalne (np. klienci sprawdzający cenę), jednak istnieje wiele sposobów na zminimalizowanie tego problemu, jak przemyślane kampanie e-mail marketingowe, chatboty itp.

Optymalizacja e-commerce – podsumowanie

Omówione tutaj przykładowe działania z zakresu optymalizacji sklepu pod Google i użytkownika bardzo pomogą w zwiększeniu sprzedaży. Oprócz nich warto mieć także na uwadze kwestie związane ze strukturą i wyglądem samej strony – przyjrzymy się im w kolejnym artykule.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!