19 kwietnia 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Wyniki wyszukiwania Google to nie tylko 10 linków. W tym artykule bliżej przyjrzymy się stronie, która odsyła nas do tak licznych miejsc w Internecie.
SERP to skrót od Search Engine Results Page, czyli strona wyników wyszukiwania. Termin ten odnosi się do strony, jaką widzisz po wprowadzeniu zapytania w Google.
Warto zaznaczyć, że wyniki wyszukiwania Google nie są takie same dla każdego użytkownika, nawet jeśli wprowadzone zostaną identyczne frazy. Wyszukiwarka bierze pod uwagę liczne czynniki:
Jeśli użytkownik jest zalogowany na swoje konto Google, wyszukiwarka ma dostęp do bogatszych danych dotyczących historii przeglądania, zachowania i preferencji (pod warunkiem, że w opcjach konfiguracji została wyrażona zgoda na śledzenie takich informacji). Dzięki temu SERP będzie bardziej spersonalizowane.
Jeśli użytkownik nie wyczyści pamięci podręcznej przeglądarki, Google za pomocą plików cookies uzyskuje informacje dotyczące poprzednich zapytań i odpowiednio dostosowuje wyniki wyszukiwania.
Jeśli geolokalizacja jest aktywna, pierwsza strona Google dostosowuje się do tego, gdzie znajduje się użytkownik. Z tego powodu odpowiedzi na hasło pizza na wynos będą różnić się w zależności od tego, czy wprowadzimy je, będąc w Warszawie, czy we Wrocławiu.
Wyniki wyszukiwania Google będą inne w zależności od tego, czy zapytanie wprowadzimy na urządzeniu mobilnym, czy komputerze. Przykładowo często SERP-y na telefonach od razu pokazują numer powiązany ze stroną, pod który można zadzwonić.
Strona wyników wyszukiwania to nie zawsze po prostu 10 linków. Google to rozbudowane narzędzie, dlatego w odpowiedzi na nasze zapytania pojawią się informacje zorganizowane w różny sposób:
Docelowe odnośniki, do których zwykle kieruje się większość użytkowników. Ich pozycja zależy od różnych czynników, począwszy od jakości treści, profilu linków strony czy optymalizacji technicznej.
Wyglądają podobnie jak organiczne wyniki, jednak po lewej stronie adresu URL znajduje się napis Reklama. Umieszczone są one nad organicznymi rezultatami i czasami także pod nimi.
Panele wiedzy są automatycznie generowane przez wyszukiwarkę na podstawie różnych źródeł informacji. Zwykle dotyczą takich podmiotów jak ludzie, organizacje, miejsca, czy przedmioty. Znajdują się po prawej stronie wyników wyszukiwania Google.
Przykładowy panel wiedzy
Elementy rozszerzone to funkcja Google, która pozwala przedstawiać odpowiedzi na zapytaniaw bardziej zróżnicowany sposób. Przykłady takich form to karuzela, podobne pytania, czy Google OneBox.
Przykładowy element rozszerzony
SERP-y potrafią być bardzo zróżnicowane. Staraj się dlatego być w nich obecnym na różne sposoby. Inwestuj w płatne reklamy i dostosowuj content pod elementy rozszerzone. Dzięki temu na pewno staniesz się widoczny w Google.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację