Jak założyć profil firmy na LinkedIn w 5 krokach

Jak założyć profil firmy na LinkedIn w 5 krokach

14 listopada 2019 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 7 min.

Jako platforma społecznościowa zaprojektowana specjalnie z myślą o biznesie, LinkedIn to świetne miejsce, które pozwoli Ci zdobyć klientów. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to warto, aby Twoja firma także miała tam swoją stronę.

Jak jednak założyć profil firmowy na LinkedIn oraz go uzupełnić? Dowiesz się tego w 5 krokach, które opisaliśmy w tym poradniku.

1. Upewnij się, że spełniasz odpowiednie wymagania do założenia profilu firmowego na LinkedIn

Okazuje się, że LinkedIn ma pewne konkretne wymagania odnośnie do zakładania stron firmowych. Absolutną podstawą jest tutaj to, aby osoba zakładająca taki profil sama posiadała już swoje konto na LinkedIn. Inne wymagania to:

  • Osobiste konto założyciela profilu firmowego powinno istnieć przynajmniej 7 dni.
  • Profil powinien mieć poziom przynajmniej Intermediate (konieczne w tym celu jest uzupełnienie go o odpowiednie informacje).
  • Przyszły twórca strony firmowej musi mieć pewną liczbę kontaktów pierwszego stopnia (dokładna ilość nie jest sprecyzowana).
  • Według profilu twórca strony firmowej powinien być jednocześnie jej pracownikiem.
  • W profilu twórcy ma znajdować się informacja odnośnie do aktualnego stanowiska w danej firmie.
  • Adres mailowy twórcy musi być założony na takiej samej domenie, jaką posługuje się firma (np. jankowalski@dobreopony.pl, jeśli przedsiębiorstwo ma mieć w swoim profilu zaznaczone, że jej adres to dobreopony.pl).

Jeśli spełniasz te warunki, możesz przejść do kreacji profilu firmowego na LinkedIn.

2. Załóż profil firmowy

Opcja założenia strony dla przedsiębiorstwa nie jest widoczna na pierwszy rzut oka. Aby ją znaleźć, kliknij zakładkę Produkty (znajduje się ona na prawo od ikony Twojego profilu). Następnie na samym dole znajdziesz Stwórz stronę firmową.

opcje-zalozenia-strony-firmowej-linkedin

Wybierz rodzaj organizacji:

rodzaj-profilu-organizacji-linkedin
  • Mała firma – poniżej 200 pracowników.
  • Średnia i duża firma – powyżej 200 pracowników.
  • Strona marki – podstrona już istniejącej strony.
  • Instytucja edukacyjna – dla szkół i uczelni.

Po wybraniu rodzaju strony możesz przejść do uzupełniania danych profilu.

3. Uzupełnij podstawowe dane w profilu na LinkedIn

Pierwsza sekcja to Identyfikator strony. Wpisz nazwę firmy. LinkedIn powiadomi Cię, jeśli jest ona już zajęta. Jeśli tak będzie, możesz ją nieco zmodyfikować, np. uwzględniając w nazwie lokalizację. Limit wynosi 100 znaków.

Dodanie nazwy firmy automatycznie uzupełni publiczny adres URL, choć dalej możesz go edytować. Pamiętaj, by także pozostał unikalny. Aby jednak zachować spójność, w adresie URL powinna znajdować się nazwa Twojej firmy.

W ostatnim polu w pierwszej sekcji możesz dodać adres witryny firmowej.

podstawowe-dane-o-firmie-linkedin

W drugiej sekcji uzupełnij Informacje o firmie. Wybierz:

  • Branżę
  • Wielkość firmy
  • Rodzaj firmy

W Informacje profilowe możesz dodać logo firmowe oraz slogan. Obraz logo powinien być zachowany w rozdzielczości 300 x 300 pikseli. Wymagany format to JPG, JPEG lub PNG.

Limit sloganu to 120 znaków – jego treść możesz zmienić w każdej chwili.

Następnie zaznacz pole, według którego potwierdzasz, iż jesteś autoryzowanym przedstawicielem organizacji.

4. Opisz swoją firmę

Po założeniu strony firmowej zostaniesz przekierowany do panelu administratora. LinkedIn automatycznie podpowie Ci, jakie sekcje powinieneś uzupełnić, aby profil firmowy był kompletny:

podstawowe-wazne-pola-linkedin

Logo oraz adres URL witryny powinieneś mieć już gotowe, jeśli dodałeś je na wcześniejszym etapie. Przejdź zatem do zakładki Opis. Będziesz mógł tam wyczerpująco opisać, dla jakich klientów pracujesz oraz jakich pracowników poszukujesz.

Limit tej sekcji to 2 000 słów. Nie oznacza to, że powinieneś zawsze starać się go wyczerpać. Zastanów się:

  • Jakie są cele firmy?
  • Do kogo głównie chcemy trafić (osoby szukające pracy, potencjalni klienci itp.)?
  • Jakie kluczowe korzyści dajemy swoim klientom?
  • Czym wyróżnia się firma?

Poświęć odpowiednią ilość czasu na uzupełnienie tej sekcji, gdyż w końcu będzie Cię ona reprezentować.

Na samym dole okienka, w którym uzupełniasz dane, znajdziesz także opcję Dodaj specjalizacje. Możesz wybrać maksymalnie 20, jednak pamiętaj, że liczy się jakość oraz specjalizacja, a nie sama ilość. Wybierz zatem takie frazy, które są najbardziej powiązane z tym, czym się zajmujesz. Wraz z rozwojem firmy będziesz mógł oczywiście wprowadzać tutaj zmiany i aktualizacje.

5. Uzupełnij pozostałe dane

Przejdź do kolejnych sekcji proponowanych przez LinkedIn. Jedną z nich jest edycja przycisku strony, który pozwala Ci wybrać różne call to action jak zaznacz przycisk, przejdź do witryny, zarejestruj się itp. Oprócz tego możesz edytować URL, na który zostaną przekierowane osoby klikające ów przycisk.

funkcje-przycisku-call-to-action-linkedin

Kolejna sekcja, jaką warto w pierwszej kolejności uzupełnić, to Polecane grupy. Dodaj tutaj takie grupy, które są powiązane z Twoją niszą i mają aktywną bazę użytkowników.

Oprócz tego uzupełnij Hasztagi społeczności. Dzięki temusprecyzujesz, z jakimi tematami chcesz być powiązany w dyskusjach.

Podsumowanie

Jak zatem widzisz, założenie profilu firmowego na LinkedIn nie jest takie trudne. Pamiętaj, aby uzupełnić jak najdokładniej wszystkie możliwe pola – dzięki temu zyska na tym Twoja widoczność. A gdy już profil firmowy będzie gotowy, zapoznaj się z naszym poradnikiem odnośnie do marketingu B2B na LinkedIn.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!