16 stycznia 2023 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Jeśli chodzi o tworzenie stron internetowych, cena poszczególnych projektów może się bardzo różnić. W tym artykule poznasz najważniejsze czynniki, które wpływają na ostateczny koszt.
Przy wyborze platformy warto zwrócić uwagę na jej popularność i stopień rozbudowania, ponieważ czynnik ten ma duży wpływ na dostępność szablonów, wtyczek, a także na to, jak łatwo jest znaleźć odpowiednich specjalistów.
Przykładowo Magento 2 to rozbudowany CMS, którego obsługa wymaga zaawansowanych umiejętności technicznych. Gdy w grę wchodzi tego typu projekt strony internetowej, cena może być znacznie wyższa niż choćby w przypadku WordPressa.
Cena domeny zależy od jej końcówki (np. .pl, .eu, .com) oraz firmy rejestrującej. Wiele firm zwykle od razu nabywa docelowe rozszerzenie (najczęściej.pl), jak i te poboczne (.org, .eu, .biz), aby uniknąć sytuacji, w której podkupuje je konkurencja.
Wstępne koszty zakupu domeny zwykle są tanie (nawet poniżej 10 złotych). Prawdziwe wydatki zaczynają się, gdy w grę wchodzi ich przedłużanie na kolejne lata – tutaj stawki wynoszą często 100 złotych netto rocznie.
Jeśli chodzi o założenie strony internetowej, cena hostingu odgrywa ważną rolę. Koszt serwera będzie zależeć od jego rodzaju (współdzielony, VPS, dedykowany, w chmurze), ilości miejsca na dysku, transferu danych, szybkości łącza i zabezpieczeń.
W przystępnych cenach dobry serwer może kosztować od 100 do 600 złotych netto rocznie. Dla większości stron (od prostych do średniozaawansowanych sklepów internetowych) taki hosting powinien wystarczyć.
Gdy jednak w grę wchodzą bardzo rozbudowane witryny internetowe, warto zastanowić się nad droższymi opcjami jak serwery dedykowane i w chmurze. Tutaj wydatki mogą przekraczać już nawet 4 000 złotych netto rocznie.
Pozyskująca klientów strona internetowa to atrakcyjnie wizualna strona internetowa. Cena w tym przypadku będzie zależeć od tego, jak podejdziesz do realizacji projektu. Do wyboru masz 3 główne sposoby:
Aby skutecznie przedstawić swoją firmę, przyciągać ruch i konwertować odwiedzających na klientów, treści na stronie powinny być profesjonalnie napisane oraz dostosowane do oczekiwań grupy docelowej.
Z tego względu w projekcie wykonania strony internetowej, cena powinna uwzględniać profesjonalne usługi z zakresu content writingu i copywritingu. Wydatek w tym aspekcie może wynosić od 500 do kilku tysięcy złotych.
Oto kilka przykładowych przedziałów cenowych dla różnych rodzajów stron:
Jeśli chciałbyś zbudować profesjonalną stronę internetową, skontaktuj się z nami.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację