szybki-kontakt
Ile kosztuje wykonanie strony internetowej

Ile kosztuje wykonanie strony internetowej

Karol Michałowski

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

16 stycznia 2023 Czas czytania: 9 min.

Jeśli chodzi o tworzenie stron internetowych, cena poszczególnych projektów może się bardzo różnić. W tym artykule poznasz najważniejsze czynniki, które wpływają na ostateczny koszt.

1. Platforma

Przy wyborze platformy warto zwrócić uwagę na jej popularność i stopień rozbudowania, ponieważ czynnik ten ma duży wpływ na dostępność szablonów, wtyczek, a także na to, jak łatwo jest znaleźć odpowiednich specjalistów.

Przykładowo Magento 2 to rozbudowany CMS, którego obsługa wymaga zaawansowanych umiejętności technicznych. Gdy w grę wchodzi tego typu projekt strony internetowej, cena może być znacznie wyższa niż choćby w przypadku WordPressa.

2. Domena

Cena domeny zależy od jej końcówki (np. .pl, .eu, .com) oraz firmy rejestrującej. Wiele firm zwykle od razu nabywa docelowe rozszerzenie (najczęściej.pl), jak i te poboczne (.org, .eu, .biz), aby uniknąć sytuacji, w której podkupuje je konkurencja.

Wstępne koszty zakupu domeny zwykle są tanie (nawet poniżej 10 złotych). Prawdziwe wydatki zaczynają się, gdy w grę wchodzi ich przedłużanie na kolejne lata – tutaj stawki wynoszą często 100 złotych netto rocznie.

3. Hosting

Jeśli chodzi o założenie strony internetowej, cena hostingu odgrywa ważną rolę. Koszt serwera będzie zależeć od jego rodzaju (współdzielony, VPS, dedykowany, w chmurze), ilości miejsca na dysku, transferu danych, szybkości łącza i zabezpieczeń.

W przystępnych cenach dobry serwer może kosztować od 100 do 600 złotych netto rocznie. Dla większości stron (od prostych do średniozaawansowanych sklepów internetowych) taki hosting powinien wystarczyć.

Gdy jednak w grę wchodzą bardzo rozbudowane witryny internetowe, warto zastanowić się nad droższymi opcjami jak serwery dedykowane i w chmurze. Tutaj wydatki mogą przekraczać już nawet 4 000 złotych netto rocznie.

4. Ogólny design i projekt graficzny

Pozyskująca klientów strona internetowa to atrakcyjnie wizualna strona internetowa. Cena w tym przypadku będzie zależeć od tego, jak podejdziesz do realizacji projektu. Do wyboru masz 3 główne sposoby:

  • Gotowy szablon – najtańsza opcja. Niektóre dobre (choć proste) szablony do np. WordPressa kosztują nieco ponad 200 złotych netto.
  • Gotowy szablon z wprowadzonymi zmianami – takie edycje wymagają już usług specjalisty, dlatego koszt może podskoczyć aż do 1 000 złotych netto.
  • Indywidualnie przygotowany projekt – najdroższa opcja, która jest w stanie zapewnić najlepsze rezultaty. Przygotuj się na wydatek wynoszący przynajmniej kilka tysięcy złotych.

5. Zawartość

Aby skutecznie przedstawić swoją firmę, przyciągać ruch i konwertować odwiedzających na klientów, treści na stronie powinny być profesjonalnie napisane oraz dostosowane do oczekiwań grupy docelowej.

Z tego względu w projekcie wykonania strony internetowej, cena powinna uwzględniać profesjonalne usługi z zakresu content writingu i copywritingu. Wydatek w tym aspekcie może wynosić od 500 do kilku tysięcy złotych.

Tworzenie stron internetowych i cena – podsumowanie

Oto kilka przykładowych przedziałów cenowych dla różnych rodzajów stron:

  • Wizytówka – od 500 do 2 000 złotych netto.
  • Strona firmy usługowej – od 5 000 do 15 000 złotych netto.
  • Prosty sklep internetowy – od 5 000 do 8 000 złotych netto.
  • Rozbudowany sklep internetowy – od 10 000 do 30 000 złotych netto.
  • Strona typu landing page – od 1 000 do 5 000 złotych netto.

Jeśli chciałbyś zbudować profesjonalną stronę internetową, skontaktuj się z nami.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33