Ile kosztuje wykonanie strony internetowej

Ile kosztuje wykonanie strony internetowej

16 stycznia 2023 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Jeśli chodzi o tworzenie stron internetowych, cena poszczególnych projektów może się bardzo różnić. W tym artykule poznasz najważniejsze czynniki, które wpływają na ostateczny koszt.

1. Platforma

Przy wyborze platformy warto zwrócić uwagę na jej popularność i stopień rozbudowania, ponieważ czynnik ten ma duży wpływ na dostępność szablonów, wtyczek, a także na to, jak łatwo jest znaleźć odpowiednich specjalistów.

Przykładowo Magento 2 to rozbudowany CMS, którego obsługa wymaga zaawansowanych umiejętności technicznych. Gdy w grę wchodzi tego typu projekt strony internetowej, cena może być znacznie wyższa niż choćby w przypadku WordPressa.

2. Domena

Cena domeny zależy od jej końcówki (np. .pl, .eu, .com) oraz firmy rejestrującej. Wiele firm zwykle od razu nabywa docelowe rozszerzenie (najczęściej.pl), jak i te poboczne (.org, .eu, .biz), aby uniknąć sytuacji, w której podkupuje je konkurencja.

Wstępne koszty zakupu domeny zwykle są tanie (nawet poniżej 10 złotych). Prawdziwe wydatki zaczynają się, gdy w grę wchodzi ich przedłużanie na kolejne lata – tutaj stawki wynoszą często 100 złotych netto rocznie.

3. Hosting

Jeśli chodzi o założenie strony internetowej, cena hostingu odgrywa ważną rolę. Koszt serwera będzie zależeć od jego rodzaju (współdzielony, VPS, dedykowany, w chmurze), ilości miejsca na dysku, transferu danych, szybkości łącza i zabezpieczeń.

W przystępnych cenach dobry serwer może kosztować od 100 do 600 złotych netto rocznie. Dla większości stron (od prostych do średniozaawansowanych sklepów internetowych) taki hosting powinien wystarczyć.

Gdy jednak w grę wchodzą bardzo rozbudowane witryny internetowe, warto zastanowić się nad droższymi opcjami jak serwery dedykowane i w chmurze. Tutaj wydatki mogą przekraczać już nawet 4 000 złotych netto rocznie.

4. Ogólny design i projekt graficzny

Pozyskująca klientów strona internetowa to atrakcyjnie wizualna strona internetowa. Cena w tym przypadku będzie zależeć od tego, jak podejdziesz do realizacji projektu. Do wyboru masz 3 główne sposoby:

  • Gotowy szablon – najtańsza opcja. Niektóre dobre (choć proste) szablony do np. WordPressa kosztują nieco ponad 200 złotych netto.
  • Gotowy szablon z wprowadzonymi zmianami – takie edycje wymagają już usług specjalisty, dlatego koszt może podskoczyć aż do 1 000 złotych netto.
  • Indywidualnie przygotowany projekt – najdroższa opcja, która jest w stanie zapewnić najlepsze rezultaty. Przygotuj się na wydatek wynoszący przynajmniej kilka tysięcy złotych.

5. Zawartość

Aby skutecznie przedstawić swoją firmę, przyciągać ruch i konwertować odwiedzających na klientów, treści na stronie powinny być profesjonalnie napisane oraz dostosowane do oczekiwań grupy docelowej.

Z tego względu w projekcie wykonania strony internetowej, cena powinna uwzględniać profesjonalne usługi z zakresu content writingu i copywritingu. Wydatek w tym aspekcie może wynosić od 500 do kilku tysięcy złotych.

Tworzenie stron internetowych i cena – podsumowanie

Oto kilka przykładowych przedziałów cenowych dla różnych rodzajów stron:

  • Wizytówka – od 500 do 2 000 złotych netto.
  • Strona firmy usługowej – od 5 000 do 15 000 złotych netto.
  • Prosty sklep internetowy – od 5 000 do 8 000 złotych netto.
  • Rozbudowany sklep internetowy – od 10 000 do 30 000 złotych netto.
  • Strona typu landing page – od 1 000 do 5 000 złotych netto.

Jeśli chciałbyś zbudować profesjonalną stronę internetową, skontaktuj się z nami.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!