W tym artykule poruszamy:
Jeśli ktoś zainteresował się w pewnym stopniu Twoją ofertą, ale z niej nie skorzystał, nie wszystko stracone. Właśnie w takich sytuacjach zastosowanie ma dynamiczny remarketing. Czym on jest i jakie ma zalety? Tego dowiesz się w tym artykule.
Dynamiczny remarketing – co to?
Na początku zaznaczmy sobie, co oznacza w ogóle sam remarketing. Jego celem jest ponowne docieranie z reklamą do tych osób, które już odwiedziły daną stronę.
Załóżmy, że dany użytkownik trafił na Twój sklep, otworzył podstronę dotyczącą myszki komputerowej, po czym szybko ją opuścił. Następnie loguje się on do Facebooka, na którym to pokazuje mu się reklama dokładnie Twojej strony. Takie działanie zwiększa szanse na to, że nie zapomni on o ofercie i zdecyduje się w końcu na zakup.
Dynamiczny remarketing to bardziej zaawansowana forma tego procesu. Dzięki niemu można inteligentnie dostosować reklamy tak, aby były one spersonalizowane pod każdego użytkownika i dotyczyły np. konkretnych produktów, którymi to wstępnie zainteresowała się dana osoba. Dzięki temu mogą one być jeszcze bardziej skuteczne.
Warto zaznaczyć, że w przypadku kampanii remarketingowej reklamy tworzone są automatycznie przez Google, który to analizuje zachowania użytkowników i dobiera z myślą o nich produkty.
Kampania remarketingowa – zalety
Remarketing dynamiczny to świetny sposób na ulepszenie swoich działań reklamowych. Oto główne powody:
- Wyższy CTR (Click-Through Rate)
Pokazując kolekcje produktów, którymi klient był już wstępnie zainteresowany, masz większe szanse na sprowadzenie go z powrotem do Twojego sklepu.
- Lepszy współczynnik konwersji
Spersonalizowane reklamy na pewno będą efektywniejsze w zachęceniu do dokonania zakupu.
- Optymalizacja budżetu marketingowego
Remarketing dynamiczny pozwala prowadzić działania reklamowe z większą skutecznością, co przełoży się na lepszy zwrot z poniesionych inwestycji.
- Pozyskiwanie lojalnych klientów
jeśli stale jesteś w stanie oferować klientowi dokładnie takie produkty, jakie go interesują, z czasem zyska on zaufanie do Twojej marki i sam chętnie będzie powracał do Twojej oferty.
Kampania remarketingowa – wady
O czym jednak warto pamiętać podczas prowadzenia kampanii remarketingowej? Miej na uwadze następujące kwestie:
- Nie zawsze skuteczne
Jeśli prowadzisz małą stronę, która w ofercie ma niewiele produktów, nie da się wykorzystać potencjału, jaki drzemie w remarketingu dynamicznym.
- Wymagana przemyślana konfiguracja
Google jest oczywiście w stanie samodzielnie serwować odpowiednio dobrane reklamy użytkownikom, jednak w tym celu należy je odpowiednio skonfigurować, co obejmuje choćby wykluczanie niektórych słów kluczowych.
- Konieczność posiadania solidnego zaplecza SEO
Remarketing dynamiczny wykorzystuje już istniejące adresy URL, title tagi czy nagłówki, aby tworzyć reklamy dostosowane do konkretnych użytkowników.
Dynamiczny remarketing – podsumowanie
Remarketing dynamiczny to świetne narzędzie, które może sprawdzić się dla wielu przedsiębiorców. Zastanów się zatem, czy także nie powinieneś z niego skorzystać.