4 listopada 2024 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 9 min.
Reklama produktowa jest potężnym narzędziem pozwalającym na generowanie sprzedaży. Prowadząc sklep internetowy, niezależnie od etapu jego rozwoju trzeba wykorzystać pełen potencjał drzemiący w Google jako platformie reklamowej generującej ruch sprzedażowy. Dzięki temu artykułowi uzyskasz wiedzę, który model reklamy produktowej jest dla Ciebie najlepszym wyborem.
W tym artykule poruszamy:
Reklamy produktowe stanowią specjalny typ reklamy Google Ads skierowanej tylko i wyłącznie do sklepów internetowych i platform e-commerce. Strona internetowa, która chce skorzystać z możliwości jakie daje prowadzenie Kampanii Reklam Produktowych Google Ads musi spełniać określone warunki:
Warunków tych nie spełniają między innymi katalogi produktów, których zakup możliwy jest poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy z właścicielem strony.
Podstawą każdej reklamy produktowej jest wykonanie połączenia pomiędzy sklepem internetowym a platformą Merchant Center, przy pomocy której firma Google weryfikuje poprawność produktów i dokonuje ich akceptacji odnośnie prowadzenia reklamy produktowej.
Reklamy produktowe były jednym z pierwszych typów reklam dostępnych na platformie Google Ads i poprzedzają one wdrożenie sztucznej inteligencji oraz automatyzacji w tworzeniu reklam.
Wraz z rozwojem technologicznym platformy Google Ads oferta reklam produktowych również została poszerzona i aktualnie dostępne są już trzy rodzaje reklam produktowych.
Standardowe kampanie produktowe Google Ads, określane również jako klasyczne kampanie produktowe są podstawową formą reklamy produktowej Google Ads. W ramach standardowych kampanii produktowych reklamy produktów wyświetlane są na stronie głównej wyników wyszukiwania w formie karuzeli produktów oraz w zakładkach “Produkty” i “Zakupy” również dostępnych w wynikach wyszukiwania.
Reklamy te wyświetlane są użytkownikom Google na podstawie:
Wyświetlanie reklam na podstawie zawartości nazw produktów oraz ich opisów pokazuje jak ważna jest dbałość o jakość sklepu w zakresie optymalizacji treści, która jest częścią procesu pozycjonowania. Kanały reklamowe w Google są ze sobą ściśle powiązane i brak dbałości o optymalizację SEO i UX może mieć negatywny wpływ na wyniki reklamy produktowej i sprzedaż.
Performance Max były pierwszymi kampaniami Google Ads wykorzystującymi sztuczną inteligencję to określania grup docelowych oraz optymalnych miejsc publikacji reklam. Łączą one w sobie zalety kampanii tekstowych oraz graficznych. Kampanie Performance Max są niezwykle pomocne przy generowaniu Leadów Sprzedażowych. Popularność kampanii Performance Max, które stały się często pierwszym wyborem początkujących marketerów sprawiła, że firma Google rozwinęła ich zastosowanie o reklamy produktowe.
Wykorzystanie reklam Performance Max w prowadzeniu Kampanii Produktowych pozwala na rozszerzenie możliwości, które daje standardowa Kampania Produktowa o elementy reklam graficznych oraz dynamiczne kierowanie reklam na wybrane grupy odbiorców.
Kampanie Produktowe Performance Max są w mniejszym stopniu uzależnione od poziomu optymalizacji sklepu internetowego, dzięki czemu mogą być korzystniejsze dla początkujących sklepów, które nie przeszły jeszcze pełnego procesu optymalizacji.
Niezależnie od typu prowadzonej Kampanii Google Ads optymalizacja UX ma kluczowe znaczenie dla wygenerowania sprzedaży. Jeśli nie masz pewności, czy Twój sklep spełnia standardy UX lub generowana sprzedaż jest niezadowalająca, Napisz do Nas!
Inteligentne kampanie produktowe dają nam szersze możliwości kreacji reklam oprócz tradycyjnej formy reklamy produktowej, dostarczając elementy zazwyczaj powiązane z reklamami w wynikach wyszukiwania oraz reklamami graficznymi.
Algorytmy Inteligentnej Kampanii Produktowej weryfikują jakość dostarczanych reklam dobierając format generujący najwięcej konwersji. Wybrany format reklamowy jest następnie prezentowany w kanałach reklamowych Google:
Prezentacja reklamy produktu w wielu kanałach reklamowych poszerza możliwość dotarcia do potencjalnego kupującego. Jednocześnie jednak powoduje ona nadmierne wykorzystanie budżetu poprzez interakcje z użytkownikami Google w kanałach nie generujących sprzedaży.
Jeśli chcesz optymalnie wykorzystać budżet reklamowy, Nasi specjaliści pomogą Ci w doborze optymalnego kanału reklamowego.
Liderzy rynku e-commerce niezależnie od branży są zawsze pierwszym wyborem klientów poszukujących produktów. Sprzedaż w tych sklepach pochodzi z rozpoznawalności marki i jej szerokiej dostępności w mediach. Małe i średnie firmy do budowy sprzedaży potrzebują reklamy, która sprowadzi na stronę ruch sprzedażowy oraz spełnienia oczekiwań klienta w zakresie:
Wyżej wymienione są wartościami, których kupujący najczęściej poszukują w sklepach internetowych. Małe i średnie sklepy nie stoją na straconej pozycji wobec liderów rynku, jeśli sprowadzą na swoją stronę klienta i przedstawią wartości, których On oczekuje.
Niepodważalnie największą zaletą Kampanii produktowych Google Ads jest ich automatyczna optymalizacja pod kątem sprzedaży. Google samodzielnie dobiera treści prezentowane w ramach kampanii produktowej po stronie właściciela sklepu, pozostawiając dbałość o prezentowanie najkorzystniejszej oferty, która skłoni klientów do podjęcia decyzji o dokonaniu zakupu w reklamowanym sklepie.
Kampanie produktowe, w przeciwieństwie do Kampanii tekstowych w sieci wyszukiwania oraz Kampanii Performance Max nie wymagają tworzenia i cyklicznej optymalizacji treści oraz podejmowaniu decyzji o czynnikach takich jak docelowe stawki za kliknięcie lub konwersję, co ułatwia pierwszy kontakt reklamodawcy z kreacją reklamy.
Jednocześnie jednak w przypadku sklepów internetowych, które nie spełniają technicznych wymogów Google dla uruchomienia Kampanii produktowych, niezbędne może się okazać skorzystanie z pomocy programisty.
Kampania produktowa, jak wspomniałem wyżej, jest potężnym narzędziem pozwalającym na generowanie sprzedaży. Kluczowe jest tutaj pozwolenie, nie gwarancja generowania sprzedaży.
Klienci sklepów internetowych stanowią jedną z najbardziej świadomych grup internautów. Podejmując decyzję o dokonaniu zakupu Klienci weryfikują wiarygodność sklepu internetowego i opinie o Nim. Samą decyzję zakupową podejmują natomiast na podstawie subiektywnej oceny o wygodzie dokonania zakupu w sklepie.
Spotkałem się z wieloma przypadkami, w których sklep internetowych generował ruch sprzedażowy, a klienci rezygnowali z zakupu już na etapie koszyka. Powodem rezygnacji w takim wypadku mogły być nieatrakcyjne formy wysyłki, brak preferowanej formy płatności lub niejasna ścieżka zakupowa.
Prowadząc samodzielnie Kampanię produktową, która nie przynosi efektów zawsze warto skonsultować się z Agencją, która przeprowadzi dokładny audyt zachowania klienta i wskaże powody niskiej skuteczności reklamy.
W DNS Group oferujemy usługę Zaawansowanej Analityki dla sklepów internetowych, która śledzi zachowanie kupującego, wskazując błędy w komunikacji sprzedażowej.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację