Jak sprawdzić, czy strona jest mobilna?

Jak sprawdzić, czy strona jest mobilna?

6 maja 2022 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.

Dostosowywanie stron do urządzeń mobilnych to jeden z ważniejszych czynników w pozycjonowaniu. Jak sprawdzić, czy strona jest mobilna? Przydatne metody poznasz w tym artykule.

1. Skorzystaj z przeglądarki

Na szybko możesz sprawdzić dostosowanie strony do urządzeń mobilnych za pomocą zwykłej przeglądarki na komputerze. Zminimalizuj jej okno, wyłączając w ten sposób full screen. Kliknij następnie lewy górny róg okna i zacznij przeciągać go w prawy dolny róg.

Przeciągaj tak długo, aż okno nie będzie już w stanie zmienić swojego rozmiaru. W ten sposób niejako zasymulujesz to, jak prezentowałaby się dana strona na urządzeniu mobilnym. Nie jest to oczywiście test, na którym można w 100% polegać, jednak daje on nieco wglądu w aspekty wizualne i formatowania.

2. Mobile-Friendly Test tool

Mobile-Friendly Test tool, czy też Test optymalizacji mobilnej to oficjalne narzędzie od Google, które pozwala przeprowadzić dokładną analizę tego, jak dana strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych.

Co ważne, narzędzie wskazuje także kwestie, jakie należy poprawić, aby lepiej zoptymalizować witrynę:

3. Chrome DevTools

Aby mieć lepszy wgląd w to, czy strona jest responsywna, wykorzystaj Chrome DevTools. Jest to zestaw narzędzi wbudowanych w przeglądarkę Google Chrome.

Jeśli chcesz przeprowadzić taką analizę, otwórz daną stronę w Google Chrome. Następnie kliknij tło prawym przyciskiem myszy i wybierz „Zbadaj”. W konsoli na lewo od „Elementy” kliknij znajdującą się tam ikonkę, która oznacza „Przełącz pasek narzędzi urządzenia”. Następnie na środku ekranu w „Wymiary” wybierz kilka typów urządzeń i sprawdź, jak na nich prezentuje się analizowana strona.

4. Google PageSpeed Insights

PageSpeed Insights to kolejne narzędzie od Google, które pomoże w przeanalizowaniu tym, jak dana strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Narzędzie to skupia się przede wszystkim na szybkości ładowania i na niedawno dodanych aspektach związanych z Core Web Vitals.

Co ważne, PageSpeed Insights generuje osobne pomiary dla desktop i dla urządzeń mobilnych. Dzięki temu analiza, jakiej dokonujesz, będzie bardzo przydatna.

5. Audyt SEO

Jeśli chcesz uzyskać jak najlepszy wgląd w liczne aspekty związane z optymalizacją pod mobile, najlepiej zleć dobrej agencji SEO przeprowadzenie audytu. Taka dokładna analiza pozwoli nie tylko znaleźć problemy, ale także ich źródło oraz sposoby, jak im zaradzić.

Jak sprawdzić, czy strona jest mobilna – podsumowanie

W dobie mobile first index warto jest stale monitorować to, jak Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Korzystaj dlatego z wymienionych tutaj sposobów i jak najszybciej wprowadzaj konieczne poprawki.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!