Jak tania strona internetowa wpłynie na rozwój Twojej firmy?

Jak tania strona internetowa wpłynie na rozwój Twojej firmy?

Czas czytania: 10 min.

Strona internetowa jest jednym z głównych czynników wpływających na rozwój nowoczesnej firmy. Planując strategię rozwoju dla swojej firmy nie można zapomnieć o wyborze sprawdzonego partnera, który wykona stronę internetową. Dzięki temu artykułowi dowiecie się, jakie ryzyko niesie oparcie swojego wyboru wyłącznie o cenę.

Znaczenie strony internetowej dla firm

Nikogo nie trzeba dziś przekonywać, że posiadanie strony internetowej jest niezbędnym elementem marketingu. Nawet jeśli firma działa lokalnie i zamierza pozyskiwać Klientów z najbliższej okolicy strona internetowa jest medium prezentującym produkty i usługi pozostające w ofercie.

Według badań przeprowadzonych przez firmę Google ponad 80% użytkowników przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług najpierw szuka informacji o firmach lokalnych w internecie. Podstawowym nośnikiem informacji może być wizytówka Google Business, ale pozwala ona jedynie na skrótową prezentację oferty oraz eksponowanie opinii użytkowników na temat firmy. Nie jest również tajemnicą, że wizytówka Google Business jest podatna na wrogie działania konkurencji, takie jak zmiany danych kontaktowych, zmianę statusu firmy na “zamkniętą”, jak i umieszczanie niepochlebnych opinii o firmie, które nie muszą być zgodne z prawdą.

Strona internetowa pozwala na kreowanie wizerunku firmy, nad którym mamy pełną kontrolę i docieranie do potencjalnych Klientów, na których najbardziej nam zależy.

Czym jest tania strona internetowa

Pojęcie “tania strona internetowa” jest niezwykle nieprecyzyjne. Zależnie od budżetu jakim dysponuje firma, próg przy którym coś przestaje być tanie a zaczyna być drogie, może się znacznie przesunąć. Na potrzeby tego artykułu przyjmijmy dwie definicje dla taniej strony internetowej:

  • Tania strona internetowa to taka, która kosztuje mniej niż spodziewała się osoba wysyłająca zapytanie ofertowe.
  • Tania strona internetowa to taka, którą twórca zobowiązuje się dostarczyć w 14 dni lub mniej.

Tania strona internetowa wynikająca z pierwszej definicji nie musi w założeniu stanowić zagrożenia dla firmy. Jeśli strona ta spełnia wszystkie stawiane przed nią wymogi i zawiera wszystkie oczekiwane funkcjonalności oznacza to, że wartym rozważenia jest dodanie do strony czegoś ekstra, co może spowodować przekroczenie budżetu, ale pozwoli się wyróżnić na tle konkurencji.

Otrzymanie propozycji wykonania taniej strony internetowej według drugiej z przedstawionych decyzji powinno zapalić ostrzegawczą lampkę przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z takiej oferty. Chciałbym tutaj podkreślić dla pełnej jasności, że mam na myśli stronę zakładkową, która posiada co najmniej stronę główną, stronę o firmie, jedną lub więcej podstron ofertowych oraz stronę kontakt. Nie zaliczam do wskazanego czasu realizacji stron one-page, które nie posiadają zakładek, a ewentualne menu służy do przewijania treści.

Strony internetowe, którym na stworzenie wystarczy 7 lub 14 dni niezależnie od swojej ceny są to strony przygotowywane na gotowym, posiadanym przez twórcę szablonie. Czas tworzenia takiej strony nie zależy w takim wypadku od potrzeby zrealizowania strony dopasowanej do potrzeb Klienta, a od ilości podstron, na które treści musi wprowadzić twórca.

Niektórzy twórcy nawet nie kryją się z tym, że ich strony internetowe tworzone są w oparciu o gotowe szablony. Przejdźmy więc teraz do określenia wad i zalet posiadania taniej strony internetowej przez jej przyszłego właściciela.

Zalety posiadania taniej strony internetowej

Jak wspomniałem już wyżej, do zalet posiadania taniej strony internetowej niewątpliwie należą jej cena oraz czas wykonania.

Tania strona internetowa może stanowić idealne rozwiązanie, jeśli potrzebujemy szybkiego rozpoczęcia reklamowania nowego projektu lub nastawiamy się jedynie na reklamę przy pomocy Google Ads. W takim wypadku  widoczność organiczna w wynikach wyszukiwania Google, może nie być elementem kluczowym dla rozwoju biznesu.

Tanie strony internetowe mogą również stanowić kuszące rozwiązanie dla firm, które dopiero rozpoczynają działalność i nie są pewne długofalowej obecności na rynku. W takim wypadku odłożenie inwestycji w wizerunek firmy może wydawać się atrakcyjną opcją.

Myśląc jednak o długofalowym rozwoju firmy i skalowalności stosowanych rozwiązań inwestycja w tanią stronę internetową może wiązać się z późniejszymi dodatkowymi kosztami. Nie można wykluczyć nawet konieczności tworzenia całej strony raz jeszcze od podstaw.

Wady posiadania taniej strony internetowej

Wady stosowania rozwiązania jakim jest strona internetowa budowana w oparciu o gotowe rozwiązania, szczególnie posiadane przez twórcę gotowe szablony lub rozwiązania typu page builder, nie zawsze są zauważalne dla właściciela strony.

Mówiąc o wadach posiadania tanich stron internetowych, przedstawię je w podziale na wady w stosunku do wyszukiwarek internetowych oraz wady w stosunku do potencjalnych odbiorców strony.

Wyszukiwarka internetowa Google analizuje wszystkie strony internetowe trzypoziomowo.

  • Pierwszym poziomem jest realna prędkość ładowania strony. Parametr ten mierzony jest z wykorzystaniem parametrów internetu mobilnego w technologii 4G (pamiętajmy, że aktualnie dominującym standardem na polskim rynku jest 5G LTE), dodatkowo pomiar wykonywany jest z losowej lokalizacji w Europie. Fizyczna lokalizacja pomiaru dla stron ma w tym wypadku kluczowe znaczenie. Odległość dzieląca serwery, na których znajdują się strony od lokalizacji pomiaru ma dodatkowy wpływ na czas przekazywania danych, co obniża wynik optymalizacji. Do niedawna test Google przeprowadzany był z prędkością 3G z lokalizacji Vancouver w Kanadzie przez co osoby, których celem było uzyskanie jak najlepszego wyniku prędkości, przenosiły strony na serwery w USA i Kanadzie, tracąc realny czas ładowania strony ale zyskując dodatkowe punkty Google.
  • Drugim poziomem jest odczyt kodu strony. Strony przygotowywane na gotowych szablonach oraz strony wykorzystujące Page Buildery, takie jak Elementor DIVI i im podobne. Gotowe szablony przygotowane są z myślą o szerokim wachlarzu zastosowań w związku z czym posiadają duże ilości zbędnego kodu. Kod taki niepotrzebnie obciąża stronę, spowalnia jej ładowanie i zwiększa transfer danych pobieranych dla załadowania strony. Ten ostatni element jest szczególnie restrykcyjnie analizowany przez wyszukiwarkę Google w celu poprawy komfortu użytkowania strony przez użytkowników wyszukiwarki.
  • Trzecim poziomem jest analiza wizualna strony. Przy pomocy analizy wizualnej wyszukiwarka Google analizuje treści strony w zakresie tekstów i grafik na stronie umieszczonych. Zarówno poziom odczytu kodu, jak i odczytu wizualnego służy również wyszukiwarce do określenia, czy dana strona nie jest kopią stron już zaindeksowanych w jej zasobach, a strony tworzone w oparciu o gotowe szablony takimi kopiami niewątpliwie są.

Przy przedstawieniu wad tanich stron internetowych tworzonych w oparciu o gotowe szablony zwróćmy uwagę na aspekt UX, czyli odbioru strony przez potencjalnego Klienta. Użytkownik wyszukiwarki wchodząc na stronę, której bardziej lub mniej podobne wersje widział już dziesiątki razy w różnych branżach, z całą pewnością nie zbuduje w sobie pozytywnego wizerunku firmy.

Dlaczego tania strona internetowa to zła decyzja biznesowa?

Tania strona internetowa opiera się najczęściej o gotowe rozwiązania, które są obecnej w internecie na setkach lub tysiącach stron dotyczących różnych branż. Powtarzalność wizualna strony powoduje spadek zainteresowania odbiorcy odwiedzaną stroną, co przekłada się na zapamiętanie informacji przekazywanych przez firmę za pomocą swojej strony.

Realizując nowy projekt biznesowy zawsze powinniśmy myśleć o celach krótko i długofalowych, jakie przed nim stawiamy oraz metodach osiągnięcia stawianych celów. Jedną z metod niewątpliwie jest prowadzenie kampanii reklamowej. Zależnie od reklamowanego produktu lub usługi dobierane są odpowiednie kanały reklamowe:

  • Social Media Ads
  • Google Ads
  • Pozycjonowanie organiczne

Jeśli decydujemy się na długoterminową obecność na rynku preferowanym kanałem reklamowym będzie z całą pewnością pozycjonowanie organiczne, które przy stałych stawkach przynosi rosnącą liczbę Klientów.

W celu skutecznego prowadzenia pozycjonowania organicznego konieczne jest jednak posiadanie strony internetowej spełniającej wymogi techniczne wyszukiwarki Google, których większość tanich stron internetowych nie spełnia.

Alternatywa? Inwestycja w profesjonalną stronę WordPress z unikalnym szablonem

Dokonawszy rachunku zysków i strat niemal zawsze lepszym rozwiązaniem będzie sięgnięcie po stronę internetową stworzoną indywidualnie na zlecenie firmy. Strona taka spełniać będzie wszystkie wymogi funkcjonalne i wizualne stawiane przez jej właściciela oraz wyszukiwarkę Google.

W DNS Group tworzymy strony oparte o sprawdzony i przyjazny dla użytkownika CMS WordPress z zastosowaniem minimalnej ilości wtyczek oraz kodu. Naszych stron nie opieramy o gotowe rozwiązania, a ich tworzenie na każdym etapie konsultowane jest z zespołem SEO.

Napisz po bezpłatną i niezobowiązującą wycenę!

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!