Jak założyć sklep internetowy – 3 podstawowe metody

Jak założyć sklep internetowy – 3 podstawowe metody

1 sierpnia 2022 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 3 min.

Tworzenie sklepu internetowego to złożony proces. Obejmuje on wiele czynników (jak domena, zabezpieczenia, styl graficzny), jednak najważniejszym z nich jest to, z jakiej platformy i metody jego projektowania skorzystasz. W tym artykule przyjrzymy się im bliżej.

Jak założyć sklep internetowy – 3 podstawowe metody

Budując sklep, możesz to zrobić na następujące główne sposoby:

1. Dedykowane platformy e-commerce

Systemy takie to najlepszy sposób na stworzenie rozbudowanego, w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego. Platformy te są bardzo solidne i już na starcie zapewniają świetne funkcje związane z płatnościami, wysyłkami, marketingiem oraz wsparciem wielokanałowej sprzedaży. Dedykowane platformy e-commerce można także elastycznie rozwijać o własne funkcjonalności.

Przykłady takich rozwiązań to Magento, Shopware 6 i OpenCart. Choć wiele z nich funkcjonuje w darmowym charakterze open source, to jednak w praktyce zarządzanie i rozbudowywanie sklepu na tych platformach wymaga sporo umiejętności technicznych oraz dużego wkładu finansowego.

2. Kreatory stron internetowych

Kreatory stron, jak sama nazwa wskazuje, pomagają w samodzielnym projektowaniu witryn internetowych. Zwykle wyposażone są w funkcje drag & drop, gotowe moduły, automatycznie zaprogramowane funkcjonalności itp.

Za pomocą takich narzędzi można przygotować prosty/średniozaawansowany sklep internetowy, jednak jeśli będziesz chciał go bardziej skalować, napotkasz problemy.

Przykłady takich rozwiązań to Wix, Squarespace i Weebly. Niektóre kreatory są bezpośrednio powiązane z konkretnymi systemami CMS (np. Elementor, który działa na WordPressie). Omawiane narzędzia często funkcjonują w formie SaaS (Software as a Service) i korzystanie z nich wymaga uiszczania miesięcznej opłaty.

3. Rozszerzenia do WordPressa

WordPress to obecnie najpopularniejszy CMS. Sklep internetowy zbudowany na nim może być jak najbardziej w pełni funkcjonalny, jednak w tym celu musisz skorzystać z dodatkowych, dedykowanych rozszerzeń.

Sam WordPress stworzony został z myślą o raczej prostych stronach internetowych, dlatego, jeśli chcesz mieć dostęp do funkcjonalności związanych ze sprzedażą, wysyłką, zarządzaniem klientami itp., do dyspozycji masz mnóstwo przydatnych modułów oferujących takie funkcje.

WordPress jest całkiem przystępny w obsłudze, dlatego prowadzenie na nim sklepu przy pomocy omawianych rozszerzeń to całkiem dobry wybór. Oczywiście nie będziesz miał dostępu do tylu funkcjonalności co dedykowane sklepy internetowe stworzone na takich platformach jak Magento, ale być może nie masz w ogóle tak zaawansowanych potrzeb.

Przykłady takich rozwiązań to WooCommerce, WP Easy Cart i BigCommerce.

Jak zrobić sklep internetowy – podsumowanie

W DNS tworzymy sklepy na WooCommerce oraz dedykowane rozwiązania kodowane na Laravelu i VUE. Niezależnie zatem od tego, czy potrzebujesz czegoś specjalnie pod swoje potrzeby, a może raczej wystarczy Ci solidne, w miarę proste lub średniozaawansowane rozwiązanie, na pewno stworzymy coś przydatnego dla Ciebie.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!