19 listopada 2021 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 5 min.
W tym artykule poruszamy:
Mapy witryny oraz feedy RSS to obecnie elementy praktycznie każdej strony internetowej. Jak przy ich tworzeniu może pomóc nieco mniej znana technologia Atom? Tego dowiesz się w tym artykule.
Atom odnosi się do dwóch standardów webowych:
W tym artykule skupiamy się głównie na Atom Syndication Format, który to miał początkowo zastąpić RSS (Really Simple Syndication/Rich Site Summary), oferując lepszą zgodność z innymi standardami (m.in. XML) oraz dodając nowe elementy. Atom korzysta z rozszerzeń .atom oraz .xml.
Organizacja IETF (Internet Engineering Task Force) chciała, aby Atom stał się nowym standardem. Duże firmy jak Google wspierały tę decyzję, jednak obecnie większą popularnością cieszy się starszy format, czyli RSS. Stało się tak z następujących powodów:
Google obsługuje następujące formaty map witryn:
Istotna różnica pomiędzy nimi tkwi w tym, że sitemapy XML opisują cały zestaw adresów URL w obrębie danej witryny, podczas gdy kanały RSS/Atom dotyczą jedynie ostatnich zmian.
Z tego powodu należy zwrócić uwagę na poniższe kwestie:
Dla optymalnego indeksowania warto jest korzystać zarówno z XML sitemaps, jak i kanałów RSS/Atom. Mapa witryny XML dostarczy Google informacji o wszystkich podstronach na Twojej witrynie. Z kolei feed Atom informuje o ostatnich aktualizacjach, co pomaga Google być na bieżąco ze świeżym contentem.
Oczywiście pamiętaj, że samo korzystanie z Google sitemap i feedów RSS nie gwarantuje natychmiastowego indeksowania tych adresów URL.
Niewielkie kanały RSS/Atom powinny przekazywać informacje o najnowszych aktualizacjach strony internetowej. Jeśli z nich korzystasz, pamiętaj o następujących poradach:
Obecnie XML oraz RSS to formaty wykorzystywane najczęściej w kontekście sitemap oraz feedów. Atom to teraz raczej niszowe rozwiązanie, z którego oczywiście można skorzystać, jeśli je preferujesz.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację